• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 59002
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      گسترش فضای سبز با پسماندهای تولیدی
کمپوست گرانول‌شده سازمان مدیریت پسماند مورد تأیید آزمایشگاه معتبر واقع شد و کود کمپوست گرانوله غنی شده برای استفاده در کمربند سبز اطراف پایتخت در اختیار مناطق 22گانه قرار گرفت. به گزارش همشهری، رضا عبدلی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن ابراز خشنودی از نتایج تلاش کارشناسان این سازمان در زمینه تولید کمپوست گرانول‌شده از پسماند شهری و نتایج مطلوب نمونه‌برداری‌های تصادفی اولیه و 300تن ثانویه براساس 5فاکتور اندازه‌گیری‌شده، گفت: «روزانه حدود 8هزار تن پسماند عادی و خانگی به مجتمع دفع و پردازش آرادکوه واقع در جنوب شهر تهران وارد شده که پس از پردازش، زباله‌های تر به سایت تخمیر منتقل شده و پس از فرآوری به کمپوست تبدیل می‌شود.»  

      ایجاد مسیرهای آتش‌بر در «سرخه‌حصار»
مرتضی رحمان‌زاده از ساخت مسیرهای دسترسی و آتش‌بر در بوستان جنگلی سرخه‌حصار خبر داد. به گزارش همشهری، شهردار منطقه13 با اشاره به آتش‌سوزی در برخی نقاط جنگلی با توجه به گرمای هوا و رشد گیاه و علف در پی بارندگی‌های اخیر، گفت: «ایجاد مسیرهای دسترسی و آتش‌بر در بوستان جنگلی سرخه‌حصار با هدف ارسال تجهیزات و امکانات به محل آتش‌سوزی و اطفای حریق ضروری است. با اجرای طرح فوریتی و فعالیت ده‌ها کارگر و عوامل اجرایی در روزهای متوالی، عملیات ایجاد مسیرهای آتش‌بر در نقاط حساس و پرخطر و حریم اجرا شد. همچنین در جهت رفع یکی از علل آتش‌سوزی‌های احتمالی ـ که ازدیاد علف در پی بارندگی‌های اخیر یکی از این علت‌هاست ـ علف‌تراشی و جمع‌آوری علف‌های خشکیده اجرایی شد.»

      ترویج ساختمان‌های سبز با بسته‌های تشویقی
صدرالدین علی‌پور از تدوین لایحه «ترویج ساختمان‌های سبز با استفاده از بسته‌های تشویقی و حمایتی» و تصویب آن توسط شورای شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش همشهری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این‌باره گفت: «شهر تهران باید به‌عنوان پایتخت کشور به سمت ترویج و توسعه احداث ساختمان‌های سبز حرکت کند تا بقیه شهرها هم در این زمینه فعال شوند که در این خصوص به‌دنبال تدوین لایحه ترویج ساختمان‌های سبز با استفاده از بسته‌های تشویقی و حمایتی و تصویب آن توسط شورای اسلامی شهر تهران هستیم.»

      فراهم شدن مقدمات کاهش مصرف آب در پایتخت
آرش حسینی‌میلانی از فراهم شدن مقدمات کاهش میزان آب در شهر تهران خبر می‌دهد. رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات محیط‌زیستی انجام شده طی 2سال گذشته به شهرنوشت گفت: «مقدمات کاهش میزان مصرف آب در پایتخت به لحاظ بودجه‌ای طی 2 سال گذشته فراهم شده و امسال یک ایستگاه تحقیقاتی مربوط به کاشت گونه‌های بومی و کم‌مصرف به‌صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.» به گفته او، پیش‌بینی می‌شود بومی‌سازی گونه الگوی کشت در سال‌های برنامه سوم توسعه محقق شود؛ البته این موضوع نیازمند فرایندهای مقدماتی و عملیاتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید