• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58998
+
-

مجلس در رأس امور نیست

2نماینده در نطقشان خطاب به مجلس هشدار دادند


«چرا برای 2 ریال دنبال وزیر راه می‌افتید؟»، «سر صبحانه نامه می‌چرخانند که از عملکرد فلان وزیر تشکر کنیم»،  «داعش از دیوار وارد نشد از در وارد شد»، «باید معلوم شود که پیمانکاران مجلس چه کسانی هستند»، «شفافیت را از خودمان شروع کنیم» و... فراز‌های نطق دیروز 2 نفر از نمایندگان مجلس بود که با فریاد‌های احسنت، احسنت مورد تأیید جمعی از نمایندگان قرار گرفت. مخرج مشترک نطق انتقادی محسن کوهکن و محمدجواد ابطحی، 2 نماینده اصولگرای مجلس این بود که روند اشتباه نمایندگان در پیشبرد نیازهای حوزه انتخابیه‌شان سبب شده است که مجلس در رأس امور نباشد. در همین راستا هم بود که کوهکن در ابتدای نطقش گفت: وقتی یک وزیر سفر خارجی می‌رود و مدیرکل وزیر سر صبحانه نامه می‌چرخاند که از عملکرد وزیر تشکر کنیم، این رفتارها چه معنایی دارد؟ در خاطرم هست که رهبری در مورد سؤال از رئیس‌جمهور چه مطالباتی داشتند.

او در ادامه به خاطره‌ای از رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در دیداری فرمودند که در قبل از انقلاب رئیس مجلس و نخست‌وزیر 2 برادر بودند. وقتی نخست‌وزیر برای حضور در مجلس چند دقیقه دیر آمد، ‌رئیس مجلس دستور داد که راهش ندهند. همانطور که مقام معظم رهبری خاطره‌ای اینچنینی روایت می‌کنند، وقتی ایشان حس کردند که رئیس‌جمهور زمانی که برای پاسخ به سؤال به مجلس آمد و نمایندگان با «دو دو» کردن به رئیس‌جمهور توهین کردند، نمایندگان را احضار کردند. ایشان از ما نمایندگان این را طلب می‌کنند که احترام وزرا و رئیس‌جمهور را حفظ کنیم اما بر کارشان هم نظارت داشته باشیم. 2سؤال از رئیس‌جمهور در این مجلس مطرح شد و در مورد رئیس‌جمهور قبلی رهبری نارضایتی خودشان را درباره نحوه سؤال مطرح کردند. همچنین در مورد رئیس‌جمهور فعلی هم ایشان قدردانی کردند. کوهکن در ادامه هم گریزی به تعامل اشتباه برخی همکارانش با دولتمردان زد و به کنایه گفت: همکار محترمی که برای 2ریال حوزه انتخابیه‌اش دنبال وزیر راه می‌افتد، والله وظیفه اصلی‌اش را فراموش کرده است. متأسفانه به‌علت مماشات و 2 قران برای کاری در حوزه انتخابیه کوتاه می‌آییم و این اشکال ماست.

هر روز یک دیواری بنا می‌شود
دقایقی قبل از کوهکن سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در نطق میان دستور خود به موضوع تحقیق و تفحص از مجلس اشاره کرد و با مورد خطاب قرار دادن هیأت‌رئیسه گفت: طرح تحقیق و تفحص از مجلس و ارکان آن بیش از یک سال است که کلید خورده. این طرح تقدیم هیأت‌رئیسه شده اما برخلاف آیین‌نامه به دست فراموشی سپرده شده است. او در ادامه افزود: نمایندگان شاهد آن هستند که هر روز یک دیوار در مجلس بنا شده و بعدا خراب می‌شود. بابا! جان من، داعش از دیوار وارد نشد از در وارد شد. باید معلوم شود که پیمانکاران مجلس چه کسانی هستند و مسافرت خارجی بر چه اساسی انجام می‌شود. شفاف‌سازی‌ را از خود شروع کنیم. ابطحی نطقش را با اشاره مستقیم به رئیس مجلس پایان داد و گفت: آقای لاریجانی ضمن تبریک به ریاست شما، امیدوارم در پایان این دوره نقش خودتان را به‌عنوان سخنگوی مجلس به‌درستی ایفا کرده ‌و مجلس را از این زبونی و ذلت خارج کنید. مجلس اگر در رأس امور بود، امروز وضعیت مملکت به این اسفناکی نبود.

این خبر را به اشتراک بگذارید