• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58943
+
-

رکوردشکنی  چهارمحال و بختیاری در کاهش بیکاری

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش مهر، «طهمورث الیاسی» در کارگروه اشتغال استان با اشاره به این‌که نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در این مدت 3درصد کاهش داشته است. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال، زمینه برای کاهش نرخ بیکاری در این استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار استان چهارمحال و بختیاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سطح کشور داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: روند کاهش نرخ بیکاری در استان باید ادامه‌دار باشد و تلاش شود که اشتغال موجود حفظ شود.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای ایجاد اشتغال ضروری است.رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برداشتن موانع سرمایه‌گذاری نقش مهمی در افزایش سرمایه‌گذاری در استان دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طبق گزارشات، انحرافاتی در پرداخت این تسهیلات وجود داشته است، اگر انحرافاتی در پرداخت‌ها وجود داشته باشد باید مدیر دستگاه‌، بانک و اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی پاسخگو باشد. 

«اقبال عباسی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: اگر برنامه دستگاه‌هایی همچون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال 98 برای اشتغال عملیاتی شود بسیاری از گرفتاری‌های استان برطرف خواهد شد.  وی ادامه داد: اگر در بازرسی‌ها انحرافاتی مشخص شود باید فرد وام گیرنده جریمه شود و در صورت منجر نشدن به اشتغال، باید با متخلف جدی‌ترین برخورد صورت گیرد

.  وی گفت: اگر این تسهیلات منجر به اشتغال شده، باید لیست بیمه ارائه شود، همچنین لیست افراد بیکار و بیمه‌شدگان و اشتغال ایجاد شده با یکدیگر همخوانی داشته باشد.  استاندار بیان کرد: برخی بررسی‌های میدانی بیانگر آن است که افرادی تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند که وجود خارجی ندارند. 

لازم است از سوی دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرادی برای بازرسی تسهیلات پرداخت شده فرستاده شوند و اگر پیش از کارگروه و دستگاه‌های اطلاعاتی انحرافات مشخص شد باید انحرافات اصلاح شود.  وی خاطرنشان کرد: لازم است نظارت‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که پول‌های پرداخت شده در محل خود هزینه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید