• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58872
+
-

در شرایط تحریم، موسیقی عامل همبستگی ا‌ست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: موسیقی می‌تواند عامل همبستگی ملی و نزدیک شدن دل‌های مردم به یکدیگر باشد، در شرایطی که تحریم وجود دارد. 
به گزارش ایسنا، «حمیدرضا موحدی‌زاده» اظهار کرد: در جامعه تقاضایی شکل گرفته مبنی بر این‌که یکی از خیابان‌های شهر به نام استاد شجریان نام‌گذاری شود. در این راستا تعدادی از نمایندگان مردم در شورای شهر از این حق قانونی استفاده کرده و طرحی را به شورا ارائه دادند. همانطور که چندی پیش خیابانی را به نام استاد اخوان ثالث و... نام‌گذاری کردیم. درواقع تلاش ما این است که برای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها سراغ چهره‌های دانشگاهی، ادبی، فرهنگی و هنری که مهجور مانده یا به‌گونه‌ای دیده نشده‌اند، برویم. 

وی افزود: هنرمندان، ادیبان و... سرمایه‌های اجتماعی ما هستند؛ بنابراین نباید خود را از وجود آنها محروم کنیم. باید توجه داشت که شورای شهر در چارچوب ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و شهر درحال پیشروی است. استاد شجریان نیز یکی از سرمایه‌های اجتماعی و ملی کشور هستند. چه بخواهیم و چه نخواهیم این چهره بین‌المللی از شهر مشهد برخاسته است.

وی با بیان این‌که ما نباید دغدغه این مساله را داشته باشیم تا در انتخابات بعدی مردم شرکت خواهند کرد یا خیر، گفت: باید جوان‌ها روحیه داشته باشند تا دوباره پای صندوق‌های رای بیایند. در تمام دنیا زمانی که نماینده‌ای انتخاب می‌شود نمایندگان در قالب طرح یا لایحه خواسته‌های مردم را به‌صورت قانون درآورده و اجرایی می‌کنند تا مردم طعم آن طرح یا پروژه را بچشند و دوباره انگیزه‌ای برای آمدن پای صندوق‌های رای داشته باشند. زمانی که چنین اجازه‌ای داده نشود کارکرد رای مردم خنثی می‌شود و ناامیدی ایجاد می‌کند. باید توجه داشت که بزرگ‌ترین دشمن هر جامعه‌ای یأس و ناامیدی در آن است. 

موحدی‌زاده در پاسخ به این پرسش که تا چه حد امیدوار هستید در سال جاری یا آینده شاهد برگزاری کنسرت در مشهد باشیم، گفت: من و اعضای شورای شهر امیدمان هیچ‌گاه قطع نشده است؛ زیرا زمانی که امید به پایان برسد خط یأس همه را زیر می‌گیرد و جامعه را به اضمحلال می‌کشاند. جامعه ما دارای انواع موسیقی ایرانی، سنتی، محلی، کرمانجی، تربت‌جامی و... است که همگی جزوی از فرهنگ ما هستند. نمی‌توانیم این فرهنگ را از مردم بگیریم درواقع چنین حقی نداریم که اجزای فرهنگی جامعه را از هم گسسته کنیم. 

نایب رئیس شورای شهر گفت: موسیقی، یکی از عواملی است که می‌تواند مردم را در کنار یکدیگر قرار داده و بینشان پیوند ایجاد کند. تئاتر، سینما، پارک، گفت‌وگو، خانه ادبیات، فردوسی و از همه مهم‌تر وجود حرم امام رضا(ع)... از دیگر عوامل پیونددهنده مردم با یکدیگر است و باید برای نتیجه‌بخش بودن این عوامل فرهنگی در کنار یکدیگر باشند. گمان می‌کنم که در پایان شورای پنجم در مشهد بتوانیم کنسرت برگزار کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید