• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58855
+
-

فاز اول راه‌آهن ایلام به مناقصه گذاشته شد

نماینده ایلام : در سفر آتی رئیس‌جمهوری به ایلام، کلنگ عملیات اجرایی این پروژه به زمین زده خواهد شد

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز اول پروژه اتصال این استان به شبکه سراسری راه‌آهن به مناقصه گذاشته شد. به گزارش مهر «سلام امینی» اظهار کرد: پیگیری‌هایی متعدد از مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجام و مناقصه فاز اول پروژه راه‌آهن ایلام آغاز شده است.

وی افزود: در حاشیه کمیسیون انرژی مجلس، در دیدار با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، اسناد مطالعاتی و مکاتبات عدیده قبلی درباره پروژه راه‌آهن ایلام مورد گفت‌و‌گو و بررسی لازم قرار گرفت. این نماینده گفت: با توجه به متصل نبودن ایلام به شبکه ریلی کشور و نیز افزایش روزافزون سفرهای هموطنان سراسر کشور بهاین  استان با هدف مشرف شدن به زیارت عتبات عالیات از مرز مهران، آغاز اجرای فاز اول پروژه راه‌آهن ایلام ضروری است.

امینی ادامه داد: معاون وزارت راه و شهرسازی در این دیدار با اعلام خبر برگزاری مناقصه برای اجرای این پروژه تاکید کرد که با تلاش‌های فراوان و موافقت وزیر، اعتبارات اولیه پیش‌بینی شده و تخصیص یافته و فاز اول پروژه راه‌آهن ایلام در مرحله مناقصه است و در سفر آتی رئیس‌جمهوری به ایلام، کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده خواهد شد.

به گفته این نماینده، طول ریل‌گذاری مسیر اسلام‌آباد غرب به ایلام ۷۳ کیلومتر است که مناقصه 5/17 کیلومتر آن به ارزش 10۴۰ میلیارد ریال انجام شده است. با بهره‌برداری از این پروژه، استان ایلام به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود و مردم از خدمات آن بهره‌‌مند خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید