• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58782
+
-

۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی در قزوین ساماندهی می‌شود

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: تاکنون ۳۱ مجوز ساخت مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان صادر شده است و هم‌اکنون ساماندهی و رسیدگی به وضعیت آنها در دستور کار قرار دارد. 

مرتضی علیخانی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: پیش از این صدور مجوز تأسیس مجتمع‌های خدماتی رفاهی با راهداری بود، اما اکنون این اجازه در اختیار مرکز جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان قرار گرفته است. این مجتمع‌ها براساس نیاز مکانی و اهلیت سرمایه‌گذار مجوز می‌گیرند. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون این مجتمع‌ها در آزادراه‌های استان در حال ساماندهی است و تعدادی از مجوزهای این مجتمع‌ها باطل شده است. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین ادامه داد: پیش از این راهداری در فواصل بیش از 3 کیلومتر مجوز راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی زیادی را صادر می‌کرد، اما در بخشنامه جدید فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتر مجتمع‌ها غیرمجاز است. 

علیخانی افزود: این فاصله با توجه به ارتقای کیفیت خدمات و بازدهی اقتصادی مجتمع‌های خدماتی رفاهی منطقی‌تر است، بنابراین تعداد زیادی از مجوزهای قبلی باطل شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تأسیس این مجتمع‌های بین راهی ارائه خدمات به مسافران است و ساماندهی آنها نیز با هدف ارتقای کیفی خدمات انجام می‌شود. 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: این استان به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها، موقعیت مکانی و جغرافیایی، امنیت کافی و توانمندی ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، ولی باید برای تقویت سرمایه‌گذاری هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استان برقرار شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید