• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58631
+
-

ویلموتس در آتش یا گلستان؟

ویلموتس در آتش یا گلستان؟

اگر تا دیروز درباره هدف کره‌جنوبی از بازی دوستانه با ایران تردید وجود داشت، انتشار ویدئویی در وبسایت یک شبکه تلویزیونی سرشناس کره‌ای، تردیدها را از بین برد. سازندگان این ویدئو با کنار هم قراردادن تصاویری تلاش کرده‌اند نشان دهند که بازی با ایران، نبرد با تیمی است که بازیکنانش در وقت‌کشی و تمارض تبحر دارند. البته سایت فدراسیون فوتبال ایران ساعاتی بعد از انتشار این ویدئو مدعی شد که در پی اعتراض مدیریت تیم ملی فوتبال به تهیه کلیپ توسط شرکتKBS، این شرکت ضمن حذف این کلیپ در سایت خود، از فدراسیون فوتبال، کادرفنی و بازیکنان این تیم و همچنین هواداران تیم ایران عذرخواهی کرده است.
آخرین پیروزی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی مقابل ایران، بیش از 8سال پیش به‌دست آمده. از آن بازی که ژانویه2011 در جام ملت‌های آسیا برگزار شده تا امروز که 2تیم در سئول مقابل هم قرار می‌گیرند، ایران 4بار حریف را برده و فقط یک‌بار مساوی کرده.
  به یاد مشت گره‌شده کی‌روش
هر 4پیروزی آخر ایران و البته آخرین پیروزی کره‌جنوبی هم فقط یک‌گل داشته است. تک‌گل یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های ایران را رضا قوچان‌نژاد در آخرین بازی مرحله انتخابی جام‌جهانی2014 زد. با آن گل، ایران مستقیم به جام‌جهانی برزیل رفت. هم آن بازی و هم 3بازی بعدی ایران با کره‌جنوبی تحت‌تأثیر رجزخوانی‌های کارلوس کی‌روش، سرمربی وقت ایران بود؛ کسی که بیش از هر تیمی در آسیا پیروزی مقابل کره‌جنوبی را بلد بود. شادی او بعد از یکی از این پیروزی‌ها در ویدئوی جنجالی شبکه تلویزیونی کره‌جنوبی هم نشان داده شده بود؛ جایی که به سمت نیمکت تیم حریف می‌رود و مشت گره‌‌شده‌اش را به آنها نشان می‌دهد.
کره‌ای‌ها فروردین امسال، کلمبیا را با کارلوس کی‌روش در یک بازی دوستانه 2 بر یک شکست دادند.
  فرصت درآمدزایی
قرار بازی دوستانه امروز پس از جدایی کی‌روش از تیم ملی ایران تنظیم شد؛ در روزهایی که هنوز کسی نمی‌دانست چه‌کسی قرار است جای او را بگیرد.
کره‌ای‌ها مسابقه امروز را فرصتی برای جبران چند سال ناکامی مقابل ایران می‌دانند. بازی با حمایت تماشاگران خودی مقابل تیمی که تازه سرمربی‌اش را انتخاب کرده، آنها را به پیروزی امیدوار می‌کند.
اما برای فدراسیون ایران که درگیر مشکلات مالی است، این بازی شاید بیش از هر چیزی فرصتی برای درآمدزایی باشد. کره‌جنوبی و ژاپن بابت حق پخش تلویزیونی بازی‌هایشان مبالغ قابل توجهی به‌دست می‌آورند. این درآمدها و البته درآمدهای دیگری مانند بلیت‌فروشی و تبلیغات دور زمین به فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی و ژاپن این امکان را می‌دهد که حریفانی مانند ایران را برای بازی دوستانه وسوسه کنند.
   ویلموتس: از شکست نفرت دارم
مارک ویلموتس، سرمربی جدید ایران دیروز در کنفرانس خبری پیش از بازی با کره‌جنوبی مدعی شد که حتی در این بازی به فلسفه‌اش که بازی هجومی است وفادار خواهد ماند: «برای اینکه به اهدافمان برسیم نیاز به انجام بازی‌های دوستانه داریم. از بازی دفاعی باید اجتناب کنیم. باید بتوانیم فوتبال زیبا و همراه با کسب نتیجه را به نمایش بگذاریم. فلسفه ما در همان بازی نخست مقابل سوریه مشخص شد.»
ویلموتس آنگونه که خودش می‌گوید تاکنون 2بار با کره‌جنوبی بازی کرده است. یک‌بار سال1998 زمانی که پیراهن شماره7 بلژیک را می‌پوشیده است. آن بازی یک-یک تمام‌شده و بلژیک نتوانسته از گروهش صعود کند. در جام‌جهانی2014 برزیل، ویلموتس روی نیمکت بلژیک بود و توانست کره را با یک‌گل شکست دهد.
سرمربی تیم ملی ایران در بخشی دیگر از کنفرانس خبری دیروز، تیم کره‌جنوبی را به‌خاطر کیفیت ستاره‌ بین‌المللی‌اش ستایش کرد: «کره به هرحال بازیکنان بزرگی مانند سون هیونگ مین را در ترکیب خود دارد که اخیرا در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. هرچند این بازی دوستانه است اما اهمیت زیادی برای کره‌جنوبی و ایران دارد. فصل فوتبال ایران تمام‌شده ولی در کره هنوز لیگ در جریان است. در هر مسابقه هم ما نگاهی به کسب نتیجه داریم. می‌خواهم مثل بازی با سوریه، نتیجه خوبی مقابل کره‌جنوبی کسب کنم. من تمام تلاشم را می‌کنم که ایران، کره را شکست دهد ولی باید تمام تلاشم را بکنم که شکست نخورم و با سیل انتقادات روبه‌رو نشوم. من از باختن نفرت دارم و دوست دارم همواره با تیم ایران نتایج خوبی کسب کنم.»
این بازی امروز ساعت15:30 به‌وقت تهران در استادیوم جام‌جهانی سئول برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید