• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58601
+
-

پیشگیری از حریق در اراضی ملی

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات پیشگیری از حریق در اراضی ملی استان خبر داد.

«فرامرز مردانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به بارش‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال و رویش‌های خوب در مراتع و عرصه‌های ملی و افزایش احتمال وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها، این طرح به منظور جلوگیری و پیشگیری از این حوادث اجرایی شده است. به گفته وی، این عملیات‌ها شامل علوفه‌چینی در مراتع به‌صورت نواری و سنگ‌چین کردن و شخم نواری در عرصه‌های مرتعی و بخش‌های مستعد آتش‌سوزی است. وی با اشاره به ارائه آموزش به بهره‌برداران و مرتعداران براساس تبصره ۲ بند ۳۸ قانون احیا و واگذاری مراتع به بهره‌برداران، افزود: واگذاری مراتع مستعد آتش‌سوزی به بهره‌برداران برای چرای دام بر اساس ضوابط آغاز شده است.

مردانی اظهار کرد: برای واگذاری اراضی مرتعی جهت چرای دام، ظرفیت‌سنجی مراتع انجام شده تا براساس ظرفیت مراتع چرای دام صورت گیرد. به گفته وی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره پروانه چرای دام در استان صادر شده و اکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر و روستاییان در استان مجوز بهره‌برداری از منابع طبیعی را دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید