• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58565
+
-

طبیعت‌گردی؛ فرصتی اقتصادی برای روستاهای کلاله

کلاله در شرق گلستان با بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و روستایی، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در دستور کار خود قرار داده تا از فرصت تردد میلیونی گردشگران در استان برای افزایش درآمد و توسعه پایدار استفاده کند.

به گزارش ایرنا، ‌بوم‌گردی یا طبیعت‌گردی در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و هدف از آن، استفاده حداکثری از جاذبه‌های طبیعی و بومی برای رونق صنعت پردرآمد توریسم است.

 کلاله با توجه به زیرساخت‌های موجود و قابلیت‌های متعدد به این شاخه از توریسم توجه کرده و در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه این بخش است.

قرار گرفتن در جوار پارک ملی گلستان، امتداد دیوار تاریخی جرجان، پارک جنگلی آق‌سو، مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی(ع) و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه‌تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره‌دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوکلی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امامزاده عبدالله(ع)، سد بوستان، گلستان و چمران ملقب به سد شاپور، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله جاذبه‌های کلاله است که نشان می‌دهد قابلیت زیادی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه دارد.

علاوه بر این جاذبه‌ها، استفاده از طبیعت بکر کلاله، خوردن غذاهای سالم و ارگانیک، لمس یک زندگی ساده و سنتی روستایی، شرکت در فعالیت‌های روزانه روستایی و خرید تولیدات دامی و صنایع‌دستی از جمله فعالیت‌هایی است که گردشگران داخلی و خارجی فقط در اقامتگاه‌های بوم‌گردی امکان تجربه آن را پیدا می‌کنند و همه این جاذبه‌ها در روستاهای کلاله قابل دسترسی است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کلاله از استقبال بی‌نظیر گردشگران و مسافران از اقامتگاه‌های این شهرستان در 2 ماه نخست امسال خبر داد.

«محمدعلی سرگزی» گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی 6هزار و700  مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی در ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی در حال بهره‌برداری این شهرستان اسکان یافتند و از جاذبه‌های این شهرستان دیدن کردند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کلاله برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیان کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی دیگری نیز در سطح شهرستان در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از آنها تا پایان سال، ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی استان افزایش یافته و فرصت برای جذب هر چه بیشتر گردشگران فراهم خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید