• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58562
+
-

رانندگی بدون بیمه نامه ممنوع

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به حجم بالای پرونده‌های مربوط به تصادفات در دادسراها، به منظور احیای حقوق عامه از نیروی انتظامی خواست با رانندگان وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه برخورد کنند. 

به گزارش فارس، محمد قاسمی اظهار کرد: با توجه به این‌که پرونده‌های تصادفات جزو بیشترین ورودی به دادسراهاست، لذا به منظور کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع، سرعت در رسیدگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نیروی انتظامی موظف به اجرای ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری و دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مصوب ریاست محترم قوه قضائیه است. 

وی ادامه داد: با توجه به ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری پس از وقوع تصادف جرحی، مأموران مربوطه موظفند در محل حاضر شوند و ضمن تنظیم صورت‌جلسه، اسامی مصدومان را در صورت‌جلسه قید و سپس درباره آنان تحقیق کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: در صورت اعلام شکایت باید مصدوم به پزشکی قانونی معرفی شود و گواهی صدمات و طول درمان بگیرد و ضمیمه پرونده کند. قاسمی در خصوص استفاده از وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه عنوان کرد: مطابق ماده 42 قانون بیمه مزبور، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه ممنوع است. 

وی در پایان یادآور شد: مأموران راهور و پلیس راه موظفند در صورت احراز فقدان بیمه‌نامه، این وسایل نقلیه را تا هنگام ارائه بیمه مربوطه در محل مطمئنی متوقف کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید