• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5843
+
-

محافظت از حساب کاربری مایکروسافت و Outlook

اگر چه استفاده از اکانت مایکروسافت یا Outlook در ویندوز‌های 8 و 10جزو ملزومات نیست، اما وارد کردن آن تنظیمات شخصی‌سازی بهتری در اختیار کاربر قرار داده و به شما این اجازه را می‌‌دهد تا از فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت، برنامه‌های جدیدی دانلود کنید. اما باتوجه به اینکه این اکانت، در واقع همان مشخصه کاربری ورودی شماست، باید کارهایی برای افزایش امنیت آن انجام داد.  

رمز عبوری قوی انتخاب کنید

 

با توجه به اتصال دائمی دستگاه‌ها به اینترنت، نخستین کاری که باید انجام دهید گذاشتن یک پسورد پیچیده و خوب است. یک رمز عبور خوب از تلفیق حروف بزرگ، کوچک، اعداد و علامت‌ها درست شده و حداقل باید 8کاراکتر در خود داشته باشد. نکته مهم اینکه حتما رمز عبور خود را در بازه‌های 72ساعته تغییر دهید.

 

رمزهای دومرحله‌ای

 

قبلا هم در این ستون بارها در مورد خوبی‌های رمز عبور دومرحله‌ای گفته‌ایم. اگر دستگاه شما حاوی اطلاعات مهمی است، حتما این رمز عبورها را فعال کنید. برای این‌کار به تنظیمات اکانت در سایت مایکروسافت رفته و وارد اکانت خود شوید. از برگه Security گزینه Security basics و سپس more security options را انتخاب کنید. زیر همین صفحه عبارت Two-step verification را خواهید دید. بهترین گزینه دوم برای رمز عبور دومرحله‌ای استفاده از اپلیکیشن گوشی است. به این ترتیب ابتدا رمز خود را در ویندوز یا ایمیل خود وارد کرده، سپس رمز بعدی به اپلیکیشن گوشی ارسال می‌شود.

 

استفاده از پین‌کد

اگر اکانت Outlook شما در ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است با گذاشتن پین‌کد، از ریسک لو‌رفتن رمز عبور خود جلوگیری کنید. با انجام این کار دیگر نیازی به وارد کردن رمز ایمیل ندارید و یک کد چهار رقمی جای آن را خواهد گرفت. برای تنظیم این کد از روی ویندوز 10به Settings > Accounts > Sign-in options رفته و روی Add کلیک کنید و مراحل را یک به یک پیش ببرید.

 

مرور آخرین فعالیت‌ها

 

شبیه تمامی اکانت‌های آنلاین امروزی، این سرویس فهرست قابلیت نمایش آخرین فعالیت‌ها را برای شما آماده کرده است. کافی است به سراغ اکانت خود در سایت مایکروسافت رفته و در برگه امنیت روی گزینه Review Activity کلیک کنید. در فهرست پیش رو، برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که به اکانت شما متصل شده‌اند با جزئیات کامل لیست می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید از اینکه کسی از اکانت شما استفاده نکرده، مطمئن شوید. اگر اوضاع دستگاه‌ها به‌نظر شما درست نمی‌آمد، با زدن روی Secure your account ابتدا از همه دستگاه‌ها خارج شده، رمز خود را تغییر دهید و سپس دوباره وارد شوید.

 

مرور دستگاه‌های ثبت شده

 

با توجه به اینکه اکانت‌ شما می‌تواند در دستگاه‌هایی همچون کنسول XBOXOne مورد استفاده قرار گیرد، مرور دستگاه‌های ثبت شده در سایت مایکروسافت و در برگه دستگاه‌ها کار مهمی تلقی می‌شود. درنظر بگیرید که اگر کسی بتواند از اکانت شما برای دسترسی به چنین سرویس‌هایی استفاده کند می‌تواند از بازی‌های شما استفاده کرده و باعث محرومیت یا به‌اصطلاح بن‌شدن شما از سیستم آنلاین مایکروسافت شود.

 

احتیاط درباره سایت‌های جعلی

بعضی از ایمیل‌های به ظاهر تبلیغاتی، در واقع روشی قدیمی برای به‌دست آوردن رمز عبور شما هستند که اصطلاحا به آن فیشینگ می‌گویند؛ برای مثال وقتی شما می‌خواهید به سایت Outlook وارد شوید، همه‌‌چیز دقیقا شبیه همان سایت است اما باید به آدرس آن در نوار آدرس کاملا دقت کنید. با کمی دستکاری در آدرس و ثبت یک آدرس جدید، هکرها سایتی تقلبی درست کرده و رمز عبوری که وارد کرده‌اید را در جایی ثبت کرده، از آن بهره‌می‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید