• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5841
+
-

فوق‌العاده

 

جواد نصرتی| روزنامه نگار:

 

این تهران سفید را به‌خاطر بسپاریم

از فردا، هوا گرم می‌شود، برف‌ها آب خواهند شد، آسمان دوباره تیره و هوا کدر خواهد شد. چیزی که از این روزهای لغزان و سرد خواهد ماند، خاطره‌ای خواهد بود که شاید حسرت تکرارش، یک دهه با ما باشد. آخرین باری که چنین برفی در تهران دیدیم، حدود یک دهه پیش بود و هیچ معلوم نیست انتظار دوباره‌مان چقدر طول خواهد کشید. در این چند روزه، مردم در کوچه‌های یخ‌زده سختی کشیدند، ماشین‌ها در خیابان‌های برفی سر خوردند، درخت‌ها خمیده شدند، رسانه‌ها از مسئولان انتقاد کردند، مسئولان از عملکرد خود دفاع کردند و شهروندان با هم بر سر شرایط شهر اختلاف نظر داشتند. چیزی که اما همه بر سر آن همفکرند، این است که تهران، با این برف، زیباتر از همیشه بود. سفیدی برف با همه مصائبش، تهران را زیباتر می‌کند.

 

ممنون که جسارت عذرخواهی دارید

 

عذرخواهی، نه تلخکامی هزاران مسافری که به‌خاطر لغو حرکت مترو از کار و زندگی عقب‌افتاده‌اند را جبران خواهد کرد و نه احساسات خدشه‌دار شده میلیون‌ها نفری که صحبت‌های عجیب و غریب پخش‌شده در تلویزیون را دیده‌اند. با این حال، نفس این کار، می‌تواند خاطر همه آنها را آسوده کند که مصیبت و غافلگیری نامطبوعشان، برای افرادی که خودشان را مسئول این کوتاهی‌ها می‌دانند مهم است. دیروز، هم مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به‌خاطر اختلال در حرکت قطارهای خط5 از شهروندان تهران و کرج عذرخواهی کرد و هم صدا و سیمای یزد به‌خاطر پخش صحبت‌های عجیب یک کارشناس در یک برنامه تلویزیونی. این بخش از برنامه که بازتاب بسیار وسیعی در شبکه‌های مجازی داشت، در واقع صحبت‌های یک خانم کارشناس بود که از زنان می‌خواست پای شوهرانشان را ماساژ دهند و آنها را ببوسند. برای ما که به چنین رفتارهایی عادت نداریم، 2 عذرخواهی در یک روز، کمی غافلگیرکننده و در عین حال امیدوارکننده است.

 

«فامیل‌بازی» در آرژانتین ممنوع شد

 

در بسیاری از کشورهای دنیا، وزارت برای یک نفر در واقع فرصت‌های شغلی بسیار زیاد برای اعضای دور و نزدیک خانواده است. این نوع خاص از «پارتی‌بازی» در آرژانتین به نقطه بحرانی رسیده و رئیس‌جمهور این کشور در دستوری، فامیل‌بازی را در دولت ممنوع کرده است. براساس این دستور، هیچ وزیری حق ندارد اعضای نزدیک خانواده‌اش را استخدام کند و آنهایی که همین حالا در دولت حضور دارند، باید پست‌هایشان را تحویل بدهند. براساس قانون جدید، همسر و 2 خواهر وزیر کار و همینطور همسر و پدر وزیر داخله سمت‌های دولتی خود را از دست خواهند داد.

 

۱۵۰۰ خودرو در محور تهران-قم به صورت یدی و با هل دادن جا به جا شدند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید