• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58333
+
-

واکنش اعضای شورای شهر تهران به گزارش معاون معماری و شهرسازی شهرداری

کندی روند الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها

کندی روند الکترونیکی شدن صدور پروانه‌ها


حامد فوقانی/ خبرنگار
گزارش دیروز معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با واکنش‌های بسیاری از سوی اعضای شورای شهر همراه شد. به گزارش همشهری، عبدالرضا گلپایگانی مواردی را مطرح کرد که نشان از حرکت بر مسیر اجرای الکترونیکی‌شدن فرایند صدور پروانه ساخت‌وساز دارد. با این حال، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه را کند اعلام کردند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جلسه146 شورای شهر با بیان اینکه تاکنون ۷۲۰هزار پرونده در حوزه سازماندهی و ارتقای کیفیت نما و منظره شهری تشکیل شده که همه اینها حاکی از لزوم توجه به موضوع نمای شهری در تهران است، گفت: «تهیه و ابلاغ این ضوابط در حوزه ساخت مساجد برای نخستین‌بار در شهر تهران انجام شده است. »  او به‌روزرسانی فرم خلاف ماده۱۰۰ بعد از حدود ۲۷سال را گام مؤثری برای مقابله با تخلفات در حوزه ساخت‌وسازها دانست. معاون شهردار همچنین اظهار امیدواری کرد تا پایان سال98 فرایند صدور پروانه به یک‌ماه تقلیل یابد. اجرای مبحث3 مقررات ملی ساختمان برای ساختمان‌های زیر 6طبقه و آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان لاله‌زار از ‌ماه آینده از دیگر مواردی بود که گلپایگانی به آنها اشاره کرد. در ادامه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش عملکرد معاونت معماری و شهرسازی نظرات خود را بیان کردند.

موازی‌کاری، بلاتکلیفی مالکان باغات پس از لغو مصوبه برج‌باغ‌ها، بافت فرسوده، عدم‌تعیین وضعیت کار بهسازی تئاترنصر و خانه اتحادیه در طرح لاله‌زار و ساماندهی بازار، ضرورت بازنگری طرح تفصیلی، بلاتکلیفی شهروندان منطقه شهرری برای نوسازی، نگهداری از بافت‌های ارزشمند تاریخی و نبود تناسب میان معیارهای زیست‌پذیری با بارگذاری‌ها و تراکم‌های ساختمانی ازجمله مواردی بود که 9عضو شورای شهر تهران به آن اشاره کردند. جزئیاتی از آنچه آنها بیان کرده‌اند را می‌توانید در همشهری آنلاین بخوانید.

افزایش پرونده‌های ماده100 به 70هزار مورد
رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه دیروز شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: «پرونده‌های کمیسیون ماده100 به ۷۰هزار پرونده رسیده است. در جلسه هم‌اندیشی بحث شد که شهرداری تهران با جدیت در این حوزه عمل نمی‌کند و از شهردار خواسته شد که گزارش جدی‌تری از کمیسیون ماده100 به شورا ارائه دهد.» محسن هاشمی‌رفسنجانی در ادامه تأکید کرد موضوع ادغام ستاد انتظامی شهربان و حریم‌بان، موضوع دیگر جلسه هم‌اندیشی بود که نظر شهردار این بود که در این زمینه براساس قانون عمل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید