• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5810
+
-

ظریف، نمایش هیلی را پفکی خواند

 

نمایش موشکی نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل به یک سریال تبدیل شده است. تازه‌ترین قسمت از این نمایش این بار با حضور سفرای برخی کشورها برگزار شد؛ نمایشی که وزیر خارجه ایران به‌صورت غیرمستقیم آن را پفکی خواند. نمایش هیلی در واشنگتن مضحک‌تر از نوبت قبلی که 2‌ماه قبل و در حضور خبرنگاران بود برگزار شد چون این بار مشاهده علامت استاندارد و نیز عبارت درشت ساخت ایران آن هم روی موشک تعجب آور بود. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران همین را مورد استناد قرار داد و در توییتر با انتشار علامت استاندارد روی یک بسته پفک نوشت: مدتی قبل، آمریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودی‌ها را نمایش داد. باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید. لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی به‌کار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید! ظریف در دومین توییت خود هم اینگونه به مهمانی و سور ترامپ برای سعودی‌ها پرداخت و تأکید کرد: در بخش خبرهای قلابی، ترامپ و همدستانش تلاش می‌کنند روایتی ایران هراسانه در شورای امنیت ملل متحد ایجاد کنند آن هم از طریق برگزاری ضیافت و ارائه مدارک تقلبی که توسط یک همسایه در حال جنگ تولید شده و تنها برای همان همسایه مستأصل و همدستانش در ارتکاب جنایات جنگی قابل باور است. وزیر خارجه کشورمان در توییت سوم و در کنایه به تصویری که نیکی هیلی از یکی از قطعات موشک منتشر کرده که روی آن علامت استاندارد و جمله ساخت ایران

(Made in Iran) حک شده بود، نوشت: از بخت بد ترامپ و شرکایش، ما روی قطعات موشک‌هایمان علامت استاندارد نمی‌زنیم. نیکی هیلی، دیروز مدعی شد که اقدام جامعه بین‌الملل علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران، ممکن است «دونالد ترامپ» را متقاعد کند تا همچنان در برجام باقی بماند. وی در ادامه ادعاهایش گفت: فرانسه نیز به‌عنوان یکی از اعضای کلیدی در توافق هسته‌ای با ایران به تازگی شروع به انتقاد از ایران به‌دلیل نقض قطعنامه‌های مربوط به موشک‌های بالستیک کرده است.

ادعای هیلی در حالی است که مقامات کشورهای اروپایی و سازمان ملل هنوز اظهارنظر جدی در رابطه با منتسب بودن موشک‌های انصارالله به ایران ارائه نکرده‌اند؛ با این حال بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با رسانه سعودی، ادعای مقامات آمریکایی و عربستانی را تکرار کرد. جانسون افزود: موشک‌هایی که این روزها حوثی‌های یمن علیه عربستان استفاده کرده‌اند، از ایران می‌آیند. جانسون درباره توافق هسته‌ای با ایران هم گفته است که توافق با وجود نواقص و کاستی‌هایش راهی برای جلوگیری از تنش است. جانسون در پاسخ به این سؤال که آیا لندن برخلاف آمریکا از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند نیز گفت: بله ما حمایت می‌کنیم اما باید بگویم که آمریکا نیز از توافق پشتیبانی می‌کند. دونالد ترامپ این توافق را لغو نکرده است.

ترامپ به‌تازگی در اواسط ‌ماه ژانویه، تعلیق تحریم‌های ایران را برای مدت 120روز تمدید اما تهدید کرد این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند مگر آنکه کنگره و جامعه بین‌الملل، اقداماتی را برای اصلاح برجام در پیش بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید