• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57990
+
-

شماره پیامک دادسرای ارشاد برای بدحجابی

بعد از طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر انتشار شماره پیامکی برای اعلام شماره پلاک خودروهایی که افراد بدحجاب یا بی‌حجاب در آن حضور دارند و تکذیب این موضوع از سوی فرمانده پلیس پایتخت، سرپرست دادسرای ارشاد تهران این خبر را تأیید کرد.
محمدمهدی حاج‌محمدی در گفت‌وگو با میزان، شماره تلفنی را اعلام کرد تا براساس آن شهروندان تهرانی یار قوه قضاییه شده و جرایم منافی اخلاق و عفت عمومی را به دادسرا اعلام کنند. او تأکید کرد:‌ اعلام یک شماره و راه ارتباطی در جهت تسریع در روند برخورد قانونی با جرایم منافی اخلاق و عفت عمومی اقدام مهم و مؤثری است که از سوی دادسرای ارشاد تهران صورت گرفته است.

به گفته او، سرپرست دادسرای ارشاد با این خبر از شهروندان اخلاق‌مدار تهرانی درخواست کرده تا به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره‌خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا» و «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و...» موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره‌ای خاص ارسال کنند. حاج‌محمدی به میزان گفت: مردم وقتی با هنجارشکنی‌ها مواجه می‌شوند علاقه دارند آن را گزارش کنند اما نمی‌دانند از چه طریقی باید این اقدام صورت گیرد و ارسال گزارش به پلیس و وصول آن به دادسرا نیز ممکن است با زمان بیشتری مواجه شود؛ لذا بر آن شدیم تا با ورود به این موضوع از ناحیه دادسرا، به برخورد با مظاهر علنی جرایم منافی اخلاق و عفت تسریع بخشیم. قصد داشته‌ایم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که اگر فردی با هنجارشکنی مواجه شد و مایل بود آن را در راستای اصلاح وضعیت جامعه گزارش کند، بتواند به یک مرجع مشخص اطلاع دهد و در اصلاح آن مورد مشارکت داشته باشد.»

البته رئیس پلیس تهران در واکنش به ارائه شماره تلفنی برای اعلام گزارش بدحجابی در داخل خودروها به خبرگزاری مهر گفته هیچ شماره‌ای برای گزارش بدحجابی داخل خودروها از سوی مردم وجود ندارد. سردار حسین رحیمی گفته است: «هم‌اکنون چنین شماره‌ای در تهران وجود ندارد و آنچه در فضای مجازی اعلام شده ارتباطی با پلیس ندارد.»

سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با مهر، گفت: پلیس هیچ شماره پیامکی برای اعلام بدحجابی یا بی‌حجابی در خودرو اعلام نکرده است. به‌دنبال این هستیم که شماره‌ای برای بازرسان نامحسوس ایجاد کنیم اما تا به امروز هنوز این شماره پیامک را به‌دست نیاورده‌ایم. رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شایعاتی که در فضای مجازی پخش می‌شود امنیت روانی افراد جامعه را به خطر می‌اندازد و درست است که پلیس قاطعانه با هرگونه تخلف برخورد می‌کند ولی به‌دنبال این نیست که بخواهد جوی ناایمن برای امنیت روانی مردم ایجاد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید