• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57989
+
-

برداشت زردآلو از باغ‌های مه‌ولات

خبر
برداشت زردآلو از باغ‌های مه‌ولات

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات از آغاز برداشت زردآلو از ۱۸۰ هکتار از باغ‌های بارور و مثمر این شهرستان خبر داد. به گزارش ایرنا، «رمضانعلی قاسمی» بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع 2۱۷۵ تن زردآلو به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال از باغ‌های مه‌ولات برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

وی با بیان این‌که مه‌ولات با در اختیار داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ کشاورزی یکی از قطب‌های مهم در تولید محصولات باغی استان خراسان رضوی است، گفت: این شهرستان حدود ۱۸۰ هکتار انواع محصولات سردرختی دارد که عمده‌ترین آنها زردآلو است. 

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات ادامه داد: عمده ارقام تولیدی زردآلو در مه‌ولات از نوع شاهرودی و لاسگردی است و مردم این شهرستان از زردآلو به عنوان طلای تابستانه یاد می‌کنند. 
قاسمی افزود: ایران با تولید حدود ۴۳۲ هزار تن زردآلو در سال، رتبه دوم تولید این میوه را در جهان پس از ازبکستان به خود اختصاص داده است. 

مه‌ولات بزرگ‌ترین شهرستان باغی استان خراسان رضوی است که مقام نخست سطح کشت و تولید 2 محصول پسته و انار و عنوان پنجم سطح زیر کشت و تولید زعفران را در استان به خود اختصاص داده است. حدود ۹۷ درصد اشتغال مردم این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است. مه‌ولات حدود ۲۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و سالانه حدود ۳۳ هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید