• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57957
+
-

جاده‌های سمنان برای تردد ایمن خودروها  بازسازی می‌خواهد

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: جاده‌های این استان برای تردد ایمن میلیون‌ها مسافر و وسایل نقلیه و توسعه گردشگری نیازمند بازسازی است.

سرهنگ «تقی کبیری» درگفت وگو با ایرنا افزود: مهم‌ترین دلیل افزایش میزان واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان سمنان یکنواخت و کویری بودن جاده‌ها و توجه نکردن راننده وسلیه نقلیه به جلو است.

وی بیان کرد: سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند که باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره برد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان این‌که گردشگری جاده‌ای یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای استان است گفت: ۶۵ درصد سوانح رانندگی در جاده‌های سمنان از نوع واژگونی است.

سرهنگ کبیری بیان کرد: جاده تهران-مشهد در محدوده استان سمنان نیازمند طراحی و نصب جلوه‌های ویژه است و با این راهبرد می‌توان از یکنواختی جاده‌ها جلوگیری کرد. وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در سال‌های گذشته برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان انجام شده است و به حداقل رساندن تلفات در محورهای استان نیازمند عزم ملی است. 

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: رفع نقاط حادثه‌خیز سمنان نیازمند اعتبار است و اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان برای ترمیم این نقاط تلاش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید