• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57895
+
-

فقط برانکو نیست

جدایی مربی کروات، شاید سریالی از فروپاشی‌ها را به‌دنبال بیاورد

فقط برانکو نیست

بهروز رسایلی

پرسپولیس با چالش سختی برای حفظ مربی موفقش روبه‌رو شده است. برانکو پیشنهادهای زیادی از تیم‌های منطقه دارد و با توجه به بدحسابی باشگاه پرسپولیس و دورنمای ناامیدکننده‌ای که از شرایط وجود دارد، اصلا بعید نیست این مربی تصمیم به ترک ایران بگیرد. اگر این اتفاق رخ بدهد، پرسپولیس یکی از بهترین مربیان تاریخش را از دست خواهد داد، اما همه‌‌چیز فقط مربوط به شخص آقای سرمربی نیست. حقیقت آن است که جدایی برانکو می‌تواند سریالی از فروپاشی‌های مخرب دیگر را هم به‌دنبال بیاورد.
  از شجاع تا ترابی
روی کاغذ تقریبا همه بازیکنان کلیدی پرسپولیس با این تیم قرارداد دارند، اما قراردادهای آنها هم مثل خود برانکو به یک «نسیم» بند است! به‌عنوان مثال مهدی ترابی بعد از بازی تشریفاتی با السد قطر به صراحت تأیید کرد در قراردادش بندی وجود دارد که اگر پیشنهاد خارجی برای او برسد می‌تواند جدا شود. طبیعتا ادامه حضور برانکو در پرسپولیس یک جاذبه جدی برای این بازیکن است که می‌تواند او را نگه دارد، اما اگر جدایی مربی کروات قطعی شود، آینده ترابی هم روشن نخواهد بود. همین شرایط در مورد شجاع خلیل‌زاده هم وجود دارد. دیروز خبر رسید مدافع میانی قرمزها از قطر پیشنهاد دارد و عدم‌حضور برانکو شاید او را هم برای جدایی تحریک کند. گفته می‌شود حتی کمال کامیابی‌نیا هم قرارداد مشروط دارد و با تحقق برخی شرایط می‌تواند پرسپولیس را ترک کند. بنابراین مدیریت باشگاه فقط با شخص برانکو مواجه نیست و از‌دست دادن این مربی می‌تواند خیلی چیزهای دیگر را هم از کف سرخ‌ها ببرد.
   ورودی‌های مردد
طبعا پرسپولیس همیشه یک باشگاه بزرگ بوده که در فصل نقل‌وانتقالات برای بازیکنان جذابیت خاصی داشته است، اما حضور برانکو این جاذبه را دوچندان کرده؛ به‌طوری که دیدیم حتی بازیکنانی مثل مهدی ترابی و سروش رفیعی حاضر شدند یک نیم‌فصل در تیمی دیگر توپ بزنند و برای حضور زیرنظر برانکو انتظار بکشند. همین حالا هم خیلی از نفراتی که بحث حضورشان در پرسپولیس مطرح است، منتظر تعیین تکلیف کادرفنی این تیم هستند و طبعا اگر برانکو بماند، انگیزه بیشتری برای پیوستن به پرسپولیس با شرایط آسان‌تر خواهند داشت. جالب است که مثلا بازیکنی در قواره‌های علی دشتی هم ضمن تأیید مذاکراتش با استقلال، گفته برای دادن پاسخ نهایی به این تیم منتظر تعیین تکلیف برانکو در پرسپولیس است. برو تو کار تعصب!
   مارکو؛ خسران بزرگ
اگرچه در کادر دستیاران برانکو نفراتی مثل زلاتکو یا پانادیچ حضور دارند که شاید تأثیرشان زیاد ملموس نباشد، اما حکایت بدنساز خبره سرخ‌ها چیز دیگری است. مارکو استیلوویچ در این سال‌ها عملکرد بسیار موفقی در آماده‌سازی قرمزها برای حضور در مسابقات فشرده و متعدد داشته و نقش او در3  قهرمانی پیاپی پرسپولیس قابل انکار نیست. همه بازیکنان این تیم به هنر مارکو معترف هستند و اگرچه به شوخی او را شکنجه‌گر می‌نامند، اما خودشان خوب می‌دانند که اگر برای این تعداد بازی در هر فصل آماده هستند، یکی از دلایلش بدنساز کروات است. در همین بازی‌های آخر فصل و ازجمله مسابقه با سپاهان که به وقت اضافی کشیده شد، توانایی بدنی سرخ‌ها کاملا نمایان بود. نیازی به توضیح نیست که اگر برانکویی در کار نباشد، طبعا مارکویی هم وجود نخواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید