• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57891
+
-

پیروزی بر آرژانتین بدون ولاسکو

پیروزی بر آرژانتین بدون ولاسکو

با پیروزی 4سته برابر آرژانتین، والیبال ایران جایگاهش در بالای جدول لیگ ملت‌ها را تثبیت کرد. این چهارمین پیروزی ایران در 5بازی ابتدایی لیگ2019 بود.
بازی با آرژانتین را ایران با ترکیبی آشنا آغاز کرد؛ سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی و علی شفیعی. در 3ست بعد هم 6بازیکن شروع‌کننده ایران همین نفرات بودند. تنها در ست سوم و چهارم برای دقایقی معنوی‌نژاد، یلی و قائمی به‌عنوان بازیکن جایگزین به زمین آمدند. البته هیچ‌یک از این 3نفر نتوانستند امتیازی به‌دست بیاورند.ایران ست اول را تقریبا راحت برد؛ 25 به 19. ست دوم را هم به همان راحتی به آرژانتین داد با 5امتیاز اختلاف.در شروع ست سوم، آرژانتین که پس از چندسال خولیو ولاسکو را روی نیمکتش ندارد، تا امتیاز12 جلو بود اما در نهایت ایران به لطف امتیازهایی که مدافعانش روی تور گرفتند، 25 به 22 پیروز شد.ملی‌پوشان ایران در ست چهارم پراشتباه‌تر از ست‌های قبل بودند و وقت استراحت فنی دوم را ۱۶ به 12 به آرژانتین دادند. به‌نظر می‌رسید کار تمام‌شده و دیگر شانس زیادی برای گرفتن امتیازات کامل این بازی وجود ندارد. اما بعد از این وقت استراحت، شاگردان کولاکوویچ دلاورانه بازی کردند و در مقابل 4امتیازی که حریف گرفت، 7امتیاز گرفتند؛ نتیجه 20 به 19 شد و چند دقیقه بعد 23 به 23. از اینجا به بعد دو تیم پابه‌‌پای هم پیش رفتند. امتیاز دو تیم از 30 هم گذشت و در نهایت با توپی که آرژانتینی‌ها به اوت زدند، ایران این ست دشوار را 34 به 32 برد. بازبینی آخر داور هم نتیجه را تغییر نداد.
ستاره تیم ایران در این بازی امیر غفور بود. او به‌تنهایی 26امتیاز گرفت؛ 10امتیاز بیشتر از محمد موسوی و 8امتیاز بیشتر از برونو لیما، بازیکن شماره12 آرژانتین.
با این پیروزی ایران 13امتیازی شد و در پایان روز دوم از هفته دوم لیگ ملت‌ها، در جدول پایین‌تر از فرانسه و برزیل ایستاد. فرانسه 15امتیاز و برزیل 13امتیاز دارد. این دو تیم هر 5بازی‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. برزیل دیروز در 3ست ژاپن را برد و فرانسه هم با همین نتیجه چین را شکست داد.تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از هفته دوم لیگ ملت‌ها، امروز ساعت14:10 با ژاپن بازی می‌کند. با توجه به میزبانی ایران در هفته سوم و چهارم، شاگردان کولاکوویچ اگر امروز بتوانند ژاپن را شکست بدهند، شانس بالایی برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها خواهند داشت. مرحله نهایی با حضور 6تیم برتر در آمریکا برگزار می‌شود.
ارومیه و اردبیل میزبانان بازی‌ها هفته سوم و چهارم ایران در لیگ ملت‌ها هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :