• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57877
+
-

یزد، رکورددار صرفه‌جویی در برق

انرژی
یزد، رکورددار صرفه‌جویی در برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از رشد ۲۰ درصدی پیک‌ بار استان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: استان یزد دارای بیشترین رشد پیک ‌بار در کشور است.
به گزارش تسنیم، «محمدحسن صباغ‌زادگان» در سومین جلسه کمیته عالی کاهش پیک بار استان یزد، توجه به مدیریت مصرف در امسال را مورد تاکید و نیازمند پیگیری جدی دانست و اظهار کرد: استان یزد در کنترل و مدیریت شبکه برق جزو استان‌های نمونه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کاهش ساعات کاری ادارات که با مدیریت شرکت توزیع یزد انجام شد، 20 مگاوات صرفه‌جویی داشتیم که در همین زمینه، امسال نیز به ادارات، بانک‌ها و مراکز مهم استان برای کاهش آثار خاموشی و به مدار آمدن دیزل‌های اضطراری توسط شرکت توزیع هشدار داده ‌شده است.
صباغ‌زادگان استان یزد را با توجه به عمده مصرف انرژی در صنعت، دارای شرایطی متفاوت توصیف و تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی سال جاری و خنک‌تر شدن هوا در استان، شاهد رشد 20 درصدی پیک‌ بار صنایع بزرگ نسبت به سال 97 هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: هرچند در سال گذشته همکاری و همدلی آگاهانه‌ای بین صنایع با صنعت برق انجام شد، با توجه به وضعیت موجود، مشترکان صنعتی موظف به مبادله تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف هستند، چراکه طبق دستورالعمل شرکت توانیر، مدیریت شبکه برق کشور حق اعمال خاموشی بیش از سقف تعیین‌شده را برای استان‌ها دارد.
صباغ‌زادگان پیک ‌بار تابستان سال 97 استان یزد را 1530 مگاوات بیان کرد و افزود: پیک ‌بار استان در زمستان نیز به حدود 1100 مگاوات رسید که نشان‌دهنده این است که به دلیل صنعتی بودن استان، این میزان از یکنواختی نسبی در تابستان و زمستان برخوردار است.

وی افزود: در سال 98 نیز با این‌که مشترک جدیدی اضافه نشده است با توجه به شرایط به‌وجود‌آمده در صادرات، مشترکان موجود که با ظرفیت پایین دیماند قراردادی خود در سال گذشته فعالیت می‌کردند، امسال مصرف دیماند خود را به حداکثر رسانده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید