• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57723
+
-

دغدغه‌های زیست‌محیطی لوشان

گیلان
دغدغه‌های زیست‌محیطی لوشان

نگرانی و دغدغه فعالان محیط ‌زیست و رسانه‌ها در مورد ورود پسماند مجموعه پتروشیمی در منطقه لوشان در استان گیلان موجب شد استاندار به معاون عمرانی خود دستور دهد با هیاتی متشکل از رسانه‌های جمعی، فعالان محیط ‌زیست و نمایندگان سمن‌ها از نحوه فعالیت و ورود این پسماندها به صورت شفاف مطلع شوند و در صورت تخلف فورا جلو این اقدام گرفته شود. 
به گزارش همشهری، بازدید با حضور تعدادی از استادان دانشگاه در حوزه‌های شیمی و محیط‌ زیست و رسانه‌ها انجام شد. برخی از فعالان محیط ‌زیست بعد از بازدید میدانی از شهر لوشان از توضیحات شرکت دانش‌بنیان بلیش وابسته به بخش خصوصی راضی نشدند. نایب دبیر محیط‌ زیست و منابع طبیعی گیلان به نیابت از ۲۳ تشکل عضو شبکه گیلان در این باره می‌گوید: موج رسانه‌ای ایجاد شده طی این روزها نه از سر بدخواهی که از اوج حساسیت‌های فعالان محیط ‌زیست نسبت به تخریب‌هایی است که در استان شاهد هستیم.
زهرا جنسی موافقت و مخالفت با این موضوع را نیازمند تکمیل اطلاعات و در دست داشتن مدارک قابل استناد می‌داند و می‌افزاید: شبکه تشکل‌های محیط‌ زیستی گیلان به هیچ‌وجه تا به امروز رای و نظر قطعی خود را اعلام نکرده است. هر چند بازدید صورت‌گرفته مقدمه خوبی برای تکمیل اطلاعات پیش روست، اما نواقص بسیاری در پروسه اجرایی مشاهده می‌شود و سوالات بسیاری مطرح است.
به همین دلیل اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، خواستار ارائه مجموعه مستندات مربوط به این پروژه و نحوه حمل این پسماندها به استان و اطلاعات مربوط به محموله‌ها و شرکت حمل‌کننده در جلسه‌ای تخصصی با حضور فعالان ‌زیست‌محیطی، مدیران صنعت، معدن و تجارت و استادان دانشگاه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید