• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57695
+
-

تجسس درشبکه‌های اجتماعی، شرط صدور ویزای آمریکا

آمریکا
تجسس درشبکه‌های اجتماعی، شرط صدور ویزای آمریکا


آمریکا با تغییر قوانین مهاجرتی خود، از تمامی درخواست‌کنندگان ویزای این کشور می‌خواهد که جزئیات فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را ارائه دهند.

به گزارش بی‌بی‌سی، براساس قوانین جدید، افرادی که متقاضی ورود به آمریکا هستند، علاوه بر جزئیات شبکه‌های اجتماعی خود، باید آدرس ایمیل 5سال گذشته خود و همینطور شماره‌تلفن‌های خود را هم به وزارت خارجه آمریکا اعلام کنند. براساس تخمین‌ها، با توجه به تغییرات جدید، سالانه درخواست ویزای 14.7میلون نفر تحت‌تأثیر تغییر جدید قرار خواهد گرفت. ویزاهای دیپلماتیک و برخی ویزاهای خاص شامل این تغییرات نخواهد شد. با این حال افرادی که می‌خواهند به آمریکا سفر کنند یا برای تحصیل به این کشور می‌روند باید اطلاعات خود را تحویل بدهند. پیش از این، تنها برخی افراد که در مناطقی زندگی می‌کردند که تحت کنترل گروه‌های تروریستی بود باید چنین اطلاعاتی را ارائه می‌دادند. اما حالا متقاضیان باید اطلاعات خود در 5شبکه اجتماعی مشخص شده را اعلام کنند. آنها همچنین باید فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر را هم که در این لیست قید نشده‌اند به‌صورت داوطلبانه ارائه دهند. یک مقام آمریکایی که با نشریه هیل در این‌باره گفت‌وگو کرده گفته است افرادی که درباره فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی دروغ بگویند، با پیامدهای مهاجرتی سختی مواجه خواهند شد.

دولت ترامپ نخستین بار این تغییر قانون را در مارس 2018مطرح کرد. در آن زمان، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد که شواهدی که نشان بدهد بررسی این فعالیت‌ها کارآمد و عادلانه باشد وجود ندارد و باعث می‌شود که مردم در فضای مجازی به‌خودسانسوری روی بیاورند. اعمال فشار بر روند مهاجرت به آمریکا یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است و او اقدامات سختگیرانه‌ای مانند ساختن دیوار مرزی با مکزیک را با جدیت پیگیری می‌کند. او روز جمعه اعلام کرد درصورتی که مکزیک با مهاجرت غیرقانونی از مرزهایش به آمریکا برخورد نکند، به‌صورت تدریجی تعرفه‌های تجاری علیه این کشور وضع خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید