• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57680
+
-

احتمال تغییر قطع کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تأثیر افزایش قیمت کاغذ و به‌دنبال آن افزایش قیمت کتب درسی در سال تحصیلی آینده بر تصمیم «تغییر قطع کتب درسی» (تغییر اندازه کتب درسی) گفت: این امر، بر تصمیم ما تأثیر مستقیم نداشته ولی خب بی‌تأثیر هم نیست؛ البته اصل بحث ما برای نظرسنجی در این باره، بررسی اثرات تغییر قطع کتب درسی در آموزش بود که مشخص شد تأثیر منفی نخواهد داشت.
به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم درباره تغییر قطع کتب درسی در سال تحصیلی جدید و فراخوانی که در ماه‌های گذشته در این‌باره انجام شد، اظهار کرد: فراخوانی برای دریافت نظرات معلمان پیرامون قطع کتب درسی و کوچک‌تر شدن آن انجام شد. وی افزود: در نظرخواهی ۸۰ درصد موافق این اقدام بودند، ولی خب تعداد زیادی افراد درنظرخواهی شرکت نکرده بودند و به همین علت باید از پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده در این زمینه نیز استفاده کنیم و بعد تصمیم‌ نهایی را بگیریم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه این کار باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف کاغذ می‌شود، گفت: نظرسنجی تأییدی بر تصمیم ما بود تا بتوانیم آن را به‌تدریج اجرایی کنیم.
ذوعلم درباره تأثیر افزایش قیمت کاغذ و به‌دنبال آن افزایش قیمت کتب درسی در سال تحصیلی آینده برای اجرای این برنامه گفت: این امر بر تصمیم ما تأثیر مستقیم نداشته، ولی خب بی‌تأثیر هم نیست؛ البته اصل بحث ما برای اعلام فراخوان و نظرسنجی، بررسی اثرات تغییر قطع کتب درسی در آموزش بود که مشخص شد تأثیر منفی نخواهد داشت. برای اجرای این طرح باید به یک جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید