• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57655
+
-

تهران آماده برگزاری عیدسعید فطر

شهرداری تهران برای عید سعید فطر برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است

تهران آماده برگزاری عیدسعید فطر


مجید جباری/ خبرنگار
مسلمانان در عید سعید فطر پس از یک‌ماه روزه و عبادت پروردگار با برگزاری آیین‌های خاص این ‌ماه مبارک را بدرقه می‌کنند. برپایی نماز عید فطر از بزرگ‌ترین اجتماع‌هاست برای نمایش وحدت و انسجام مسلمانان. به همین مناسبت، شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای را برای رفاه حال شهروندان و همچنین برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز این عید سعید تدارک دیده است.

هویت‌بخشی به سیمای بصری پایتخت با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها از سوی سازمان زیباسازی، آماده‌سازی‌ مساجد و معابر برای برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات به نمازگزاران در روز عید سعید فطر و... از ویژه‌برنامه‌هایی است که مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تدارک آن در محله‌های مختلف تهران خبر داد و گفت: «در برخی از بوستان‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی مناطق 22گانه نیز ویژه‌برنامه‌های عید سعید فطر برگزار می‌شود. همچنین رسیدگی به فضای سبز داخل و اطراف مصلی جهت برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر، گل‌آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره)، نظارت و هماهنگی عملیات نظافت و پاکیزه‌سازی‌ در قبل، حین و پس از مراسم و تامین نیروهای کارگری و استقرار ماشین‌آلات مورد نیاز در محل‌های تعیین‌شده، استقرار نیروهای آتش‌نشان همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف مصلی، انجام بازدیدهای مستمر به‌منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن و... ازجمله برنامه‌های حوزه معاونت خدمات شهری برای عید سعید فطر خواهد بود.» او ادامه داد: «خدمات‌رسانی 400دستگاه تاکسی ون رایگان در 6مسیر از ساعت 5صبح روز عید فطر، به کارگیری 637دستگاه اتوبوس در 21مبدأ (شامل میادین، پایانه‌ها، مساجد، شهرک‌های منتخب و...)، استقرار 113دستگاه اتوبوس در میادین، پایانه‌ها و محله‌های منتخب به‌منظور انتقال نمازگزاران به مصلی و برگشت آنان به مبادی اولیه، اختصاص 292دستگاه اتوبوس به ارگان‌ها، مساجد و ستاد اقامه نمازجمعه، دپو 232دستگاه اتوبوس از شب قبل روز عید در بلوار آفریقا به‌منظور انتقال نمازگزاران بعد از اتمام نماز، به‌کارگیری 15خط عبوری از معابر پیرامون مصلی به تعداد 283دستگاه اتوبوس، رایگان بودن تمامی خطوط مترو از ساعت 5:30صبح روز عید سعید فطر تا پایان مراسم، پیش‌بینی ارسال قطار فوق‌العاده در کلیه خطوط با توجه به میزان تقاضا و درصورت تراکم مسافر و... از اهم اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران است.» معاون شهردار تهران با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ جهت تمهیدات ترافیکی انجام شده است، عنوان کرد:«پیش‌بینی‌های لازم با اختصاص پارکینگ‌هایی با ظرفیت‌های مختلف دیده شده است؛ ضمن اینکه آذین‌بندی داخل و پیرامون مصلی، شست‌وشوی معابر و تمامی المان‌های شهری داخل و بیرون از مصلی، استقرار اکیپ‌های اجرایی جمع‌آوری پسماند در داخل و اطراف مصلی جهت پاکسازی محدوده (قبل، حین و پس از مراسم) و... توسط منطقه 7انجام می‌شود.»

یزدانی، استقرار 5دستگاه آمبولانس، پزشک و تکنیسین فوریت‌های پزشکی در محل تعیین‌شده، استقرار عوامل و خودروهای یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان در اطراف مصلی در راستای حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان و بساط‌گستران وجود دارد، چاپ و نصب بنر به‌منظور هدایت مسیر نمازگزاران و همچنین اطلاع‌رسانی انسدادها و... از سوی معاونت ترافیک مناطق 3، 6و 7، برپایی ایستگاه صلواتی جهت توزیع مهر و دعای قنوت از طرف سازمان بسیج شهرداری تهران و... را از دیگر اقداماتی دانست که همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر انجام می‌شود.

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی

      ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران:
همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر ایستگاه‌های فرهنگی در محدوده مصلای تهران برای خدمت‌رسانی به نمازگزاران برپا می‌شود. همچنین همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر شهرداری تهران مجموعه اقداماتی را در راستای آماده‌سازی‌ فضای شهر برای حضور هرچه گسترده‌تر نمازگزاران در مصلای تهران انجام خواهد داد. اهدای بسته فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدای شاخه گل به نمازگزاران در مصلای امام خمینی(ره) از برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت به شمار می‌رود. برگزاری جشن عید سعید فطر در بوستان‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی مناطق 22گانه و فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری در بوستان‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی مناطق 22گانه نیز ازجمله برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :