• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57646
+
-

برادر میترا استاد می‌گوید که پس از صدور حکم، اسرار قتل خواهرش را فاش می‌کند

تلاش نجفی در دادسرا برای گرفتن رضایت

داخلی
تلاش نجفی در دادسرا برای گرفتن رضایت


 محمدعلی نجفی که متهم به قتل همسردومش است، صبح دیروز به دادسرای امورجنایی تهران منتقل شد و آخرین دفاعیات خود را مطرح کرد. او در جلسه دیروز، پیش روی بازپرس پرونده و سرپرست دادسرا از قتل همسردومش اظهار پشیمانی کرد. در این جلسه خانواده میترا استاد(مقتول) نیز حضور داشتند و درخواست خود مبنی بر قصاص متهم را به دادسرا ارائه کردند.
به گزارش همشهری، ساعت ١٠:٤٥ صبح دیروز محمدعلی نجفی از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران به دادسرای جنایی انتقال یافت. این در حالی بود که چند نفر از بستگان وی و وکلای او پیش از انتقال وی در دادسرا حضور پیدا کرده بودند.
آخرین جلسه تحقیق و بازپرسی در این پرونده در شعبه دهم بازپرسی جنایی و پشت درهای بسته انجام شد. با این حال یک منبع آگاه در دادسرا به خبرنگاران گفت که قرار جلب به دادرسی در پرونده نجفی صادر شده و به‌زودی کیفرخواست نیز صادر و او در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.
اگرچه دیروز به خبرنگاران اجازه شرکت در جلسه داده نشد اما در این جلسه، متهم برای آخرین بار جزئیات جنایت را شرح داده و مدعی شده از قتلی که مرتکب شده پشیمان است. او پس از آن در جلسه‌ای با وکلایش در دادسرا حضور یافت اما پس از پایان این جلسه وکلایش از مصاحبه با خبرنگاران امتناع کردند و اظهار داشتند که هم‌اکنون نمی‌توانند اطلاعاتی از پرونده در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

 متهم سالم است
از سوی دیگر، روز گذشته نتیجه پزشکی‌قانونی درباره سلامت روانی متهم اعلام و عنوان شد که با انجام آزمایش‌های مختلف مشخص شده که او هنگام جنایت جنون نداشته و در سلامت کامل بوده است.

درخواست قصاص
مرحله بعد برای تکمیل‌شدن تحقیقات در پرونده ثبت اظهارات اولیای دم بود. خانواده میترا استاد(مادر، پدر و پسر میترا استاد)روز جمعه در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و برای نجفی درخواست قصاص کردند. این در حالی است که همان روز(جمعه)، متهم از سوی تیم جنایی به محل جنایت یعنی طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت‌آباد منتقل شده و صحنه قتل را نیز بازسازی کرد.
وی در جریان بازسازی صحنه قتل، حقایق تازه‌ای بازگو کرد و گفت: پس از قتل به‌شدت عصبی بودم به همین دلیل به سمت بالکن رفتم و تصمیم گرفتم به زندگی‌ام پایان بدهم. حتی در لحظه پرتاب‌کردن خود قرار داشتم اما بعد پشیمان شدم. راستش را بخواهید از جهنم و خدا ترسیدم. می‌دانستم خودکشی گناه بزرگی است. اگرچه مرتکب قتل هم شده بودم اما احساس پشیمانی می‌کردم و حال بدی داشتم. این شد که نشستم و نامه نوشتم تا کمی آرام شوم و خودم را خالی کنم. پس از آن به سمت قم رفتم؛ سر مزار پدر و پدربزرگم.
وی ادامه داد: در آنجا فردی پیش من آمد و خواهش کرد تا برای یادگاری عکس سلفی با من بگیرد. با وجود اینکه خیلی بهم ریخته بودم و اصلا حال خوبی نداشتم دلم نیامد دل آن فرد را بشکنم و حاضر شدم با او عکس بگیرم. کمی بعد فرد دیگری نزد من آمد و گفت آقای نجفی تسلیت می‌گویم! من خیلی تعجب کردم و پرسیدم چرا و آن شخص گفت به‌خاطر مرگ همسرتان. خیلی تعجب کردم و گفتم یعنی به این سرعت خبر پیچید و همه متوجه شدند؟! این شد که تصمیم گرفتم فورا به تهران برگردم و خودم را معرفی کنم. نجفی پس از بازگو‌کردن این حقایق و بازسازی صحنه جنایت در حضور رحیم دشتبان، قاضی پرونده، محمدشهریاری، سرپرست دادسرای جنایی و تیم تشخیص به بازداشتگاه اداره آگاهی تهران منتقل شد و حالا، درصورت صدور کیفرخواست و شروع محاکمه می‌توان گفت که پرونده قتل میترا استاد، یکی از سریع‌ترین پرونده‌های جنایی از نظر تحقیق و محاکمه خواهد بود.


برادر میترا استاد: قتل خواهرم سیاسی نیست

«خواهرم قرار مصاحبه داشت اما کشته شد». این جمله را برادر میترا استاد روز گذشته در دادسرای جنایی تهران به زبان آورد و ادامه داد خواهرش روزی که کشته شد قرار مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها را داشت تا حقایقی را بازگو کند. مسعود استاد، ظهر دیروز و دقایقی پس از اینکه مدارک پدر و مادرش را برای رسمی کردن درخواست قصاص به قاضی جنایی تقدیم کرد تا ضمیمه پرونده شود، در گفت‌وگو با همشهری به بیان جزئیات تازه‌ای از این پرونده پرداخت.

متهم پرونده در جریان مصاحبه با خبرنگاران گفت که مقتول با شخصی که در یکی از نهادها کار می‌کرده در ارتباط بوده است و اسرار آقای نجفی را برای او می‌فرستاده و آن شخص هم تلفن آقای نجفی را شنود می‌کرده است. شما از این ماجرا خبر دارید؟
من این موضوع را تکذیب می‌کنم. قتل خواهرم به هیچ عنوان سیاسی نیست و او با هیچ نهادی در ارتباط نبوده است.
پس چرا آقای نجفی چنین موضوعی را مطرح کرده؟
 من واقعا نمی‌دانم اما قاطعانه ارتباط خواهرم با هرگونه نهادی را تکذیب می‌کنم. او دستش از دنیا کوتاه شده و متأسفانه این روزها حرف‌ها یا شایعاتی علیه او گفته می‌شود. خواهرم با هیچ نهاد و ارگانی در ارتباط نبود.
 پس اختلافاتش با شوهرش بر سر چه بود؟
مسائل خانوادگی.
آقای نجفی می‌گوید که میترا اجازه ملاقات با همسر اولش و دخترش را به او نمی‌داد؟
من برگه طلاق‌نامه دکتر از همسر اولش را دارم که اتفاقا قصد دارم به‌زودی در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام منتشر کنم. اینکه گفته شده میترا همسردوم دکتر شده صحت ندارد. خواهر من زمانی به عقد دکتر در آمد که او همسر اولش را طلاق داده بود. بعد از رأی دادگاه همه‌‌چیز را خواهم گفت فقط این را بگویم که خواهرم روزی که کشته شد قرار مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها را داشت و همین باعث شد تا شوهرش جانش را بگیرد. همان روزی که به قتل رسید تا 4:30 با من در حال صحبت بود و می‌گفت قصد دارد برای مصاحبه برود و موضوعاتی را مطرح کند اما چند ساعت بعد به قتل رسید و هرگز به مصاحبه نرسید.
در این مصاحبه چه موضوعاتی  را قرار بود مطرح کند؟
گفتم که اجازه بدهید بعد از رأی دادگاه خواهم گفت.
درخواستتان قصاص است؟
فقط قصاص و اجازه نخواهیم داد خون خواهرم پایمال شود. البته دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) رایزنی‌هایی در دادسرا انجام شد برای اینکه آقای نجفی را ببخشیم و رضایت بدهیم. حتی خودش از من خواست تا با پدر و مادرم صحبت کنم اما ما درخواست‌مان قصاص قاتل خواهرم است.
چرا خواهرتان با وجود اختلافاتی که با شوهرش داشت حاضر به طلاق نمی‌شد؟
زندگی‌اش را دوست داشت.
اما متهم گفته که با خواهرت اختلافات زیادی داشتند و خواهرت حاضر به طلاق نمی‌شده است؟
مگر می‌شود مرد بخواهد همسرش را طلاق بدهد و نتواند. اصلا چنین چیزی صحت ندارد، به هیچ عنوان در زندگی آنها بحث طلاق مطرح نبود. بعد از آنکه حکم دادگاه صادر شود این معما را حل خواهم کرد و موضوعاتی که قرار بود خواهرم بگوید را بازگو می‌کنم اما باید تا آن موقع صبر کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید