• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57644
+
-

جزئیات برگزاری سی امین سالگرد ارتحال امامره

انصاری: رهبر انقلاب فرمودند مراسم سالگرد امام نباید تحت‌تأثیر مراسم دیگری قرار بگیرد


ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) روز سه‌شنبه با سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بنا به گفته محمد علی انصاری، دبیر این ستاد بیش از 50خبرنگار خارجی از کشورهای ژاپن، عراق، اسپانیا، ترکیه، فلسطین، لبنان و برخی دیگر از کشورها و همچنین بیش از 300نفر از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی در مراسم سی امین بزرگداشت امام حضور خواهند داشت و این مراسم را پوشش خواهند داد.

به گزارش جماران، محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در نشستی خبری که دیروز برگزار کرد، گفت: امسال ما در آغاز برنامه‌ریزی احتمال می‌دادیم که روز 14خرداد یا روز بعدش با روز عید فطر مصادف شود. حقیقتا برنامه‌ریزی و تصمیم برای این مسئله که چه کنیم در یک زمان کوتاه رهبر معظم انقلاب باید نماز عید فطر بخوانند و هم در مراسم بزرگداشت امام سخنرانی کنند و نکته دوم حضور ایشان در 2 صحنه برای ما بحث برانگیز بود که شاید 2مراسم برای مردم خسته‌کننده باشد.

وی ادامه داد: وقتی ما به نتیجه نرسیدیم و پیشنهادهای چندگانه‌ای را خدمت دفتر مقام معظم رهبری ارائه کردیم، مقام معظم رهبری فرمودند مراسم سالگرد امام نباید تحت‌تأثیر مراسم دیگری قرار گیرد و باید در زمان و مکان خود برگزار شود.

انصاری گفت: ما امسال همانند 2سال گذشته که مراسم در‌ماه رمضان برپا شد، مراسم را برای 7 استان در مجاورت تهران قرار دادیم که زائران ما بتوانند بعد از اذان ظهر روز 14خرداد به سمت این مراسم حرکت کنند و روزه آنها خراب نشود. استان‌های دیگر برای اینکه مشکل روزه پیدا می‌کردند محروم شدند اما به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی، در سایر شهرها نیز مراسم بزرگداشت امام برگزار می‌شود.

وی گفت: در حوزه وسایل حمل‌ونقل، شهرداری تهران 2500اتوبوس برای حمل‌ونقل زائران به‌کار گرفتند و شرکت مترو با فاصله 4 دقیقه زائران ما را ترابری می‌کنند و تاکسی‌های فراوانی از شهرهای پیرامون حرم به‌کار خواهند افتاد. وزارت راه و شهرسازی به وسیله راه‌آهن و حمل‌ونقل بین شهری آماده جا به جایی این عزیزان است.

مکث

 اقامه نماز عید فطر به امامت  رهبری

نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران اعلام کرد، با رویت هلال‌ ماه شوال در تهران، مراسم باشکوه و معنوی نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود. براساس این گزارش، درهای مصلای تهران از ساعت ۴‌و ۳۰ دقیقه صبح باز می‌شود و از ساعت 5 صبح آماده استقبال از نمازگزاران است. مراسم از ساعت 7 صبح آغاز و نماز عید سعید فطر ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح اقامه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید