• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57643
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


      پیشنهاد برای شکستن خط قرمز انتخابات 88
علی مطهری با ارائه پیشنهادی مبنی بر حضور موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد به‌عنوان مطلع در دادگاه محمدرضا خاتمی، از رئیس قوه قضاییه خواست خط قرمز مصنوعی درباره انتخابات ۸۸ و محصورین را بشکند. دومین جلسه دادگاه «محمدرضا خاتمی» دبیرکل پیشین حزب مشارکت، به اتهام ادعای تقلب در انتخابات سال۸۸، شنبه گذشته در دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین، مطهری در این‌باره نوشته: «محاکمه آقای محمدرضا خاتمی به ‌خاطر ادعای ۸میلیون رأی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ فرصت مغتنمی است که یک‌بار برای همیشه پرونده حوادث سال ۸۸ که موجب تفرقه میان بخشی از ملت و کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی شده، رسیدگی و بسته شود.»

      روایتی از هشدار امام به شاه
آیت‌الله جوادی‌آملی از شاگردان امام خمینی (ره) در روایتی از خاطرات خود گفته: «به خاطرم هست تلگرافی از بعضی مراجع قم به شاه معدوم شده بود و او را مخاطب کردند که دولت را وادار کند دست از انحرافات دینی بردارد. شاه معدوم در جواب تلگراف نوشت: ما توفیق شما را در ارشاد عوام خواهانیم. آنگاه استاد امام خمینی دام‌ظله‌العالی دست به قلم بردند و فرمودند: «به‌عنوان یک اعلامیه، شما که توفیق مراجع را در ارشاد عوام خواهانید، لذا به تو و دولت تو تذکر می‌دهم، یعنی شما عوام هستید و باید به شما هشدار داد و شما را هدایت کرد.» به گزارش فارس، آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: اینگونه موضع‌گیری و قلمی فولادین داشتن نه‌تنها از دیگران نبود، خواندن اعلامیه این بزرگوار هم برای دیگران رعب می‌آورد و محضر درس ایشان فولادپرور بود.

      3 مشکل اساسی جریان اصلاحات از نگاه زیباکلام
صادق زیباکلام از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با خبرآنلاین با اشاره به‌وجود یک بحران عمیق در جریان اصلاحات، گفته: «اینکه کارگزاران سازندگی بگویند ما شرکت می‌کنیم و بخش دیگر بگویند ما شرکت نمی‌کنیم مسئله امروز اصلاحات نیست. جریان اصلاحات با 3 مشکل بنیادین روبه‌روست.» به گفته زیباکلام، اساسا هدف و استراتژی جریان اصلاحات روشن نیست؛ وی مشکل دوم را در مسئله رهبری اصلاحات می‌داند: «کدام جریان‌ها هستند؟ آیا حزب کارگزاران سازندگی رهبری این جریان را دارند؟ آیا حزب اتحاد ملت، سازمان مجاهدین یا مجمع روحانیون است؟ یا افرادی مانند خاتمی، حجاریان، موسوی لاری و... هستند؟ مشخص نیست رهبری اصلاح‌طلبان با چه فرد و گروهی است؟»

زیباکلام مسئله سوم را به عملکرد فراکسیون امید مجلس و دولت مرتبط دانسته و گفته: «این سخنی که آقای خاتمی قبل از عید در دیدار با فراکسیون امید گفتند که مردم خیلی به حرف ما گوش نمی‌کنند، حرف درستی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید