• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57626
+
-

والیبال ایران به صعود چشمک زد

والیبال ایران به صعود چشمک زد

یک شروع خوب برای والیبال ایران؛ این تیم پس از برتری در برابر ایتالیا و چین، در سومین مسابقه هم آلمان را در 3 ست شکست داد و 9 امتیازی شد؛ 9ست پیروزی و فقط یک ست شکست. 
سعید معروف، امیر غفور، پوریا فیاضی، میلا عبادی‌پور، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور، بازیکنان شروع‌کننده ایران در بازی مقابل آلمان بودند. برای کارشناسان والیبال قابل‌ پیش‌بینی بود که تیم جوان‌شده ایتالیا و البته چین نمی‌توانند مشکلی برای ایران به‌وجود بیاورند و حریف قدرتمندی اگر هفته اول وجود داشته باشد، آلمان است.
آلمان‌ها هم که تغییراتی نسبت به سال‌های پیش در تیمشان داشتند، با حملات هدفمند‌، شروع بهتری نسبت به ایران داشتند ولی اشتباهات مکرر آنها به‌ویژه در سرویس باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ، امتیازات از دست‌رفته را جبران کنند. در ست اول 2تیم بازی نزدیکی داشتند. گرچه ایرانی‌ها در حمله به اندازه آلمان موفق نبودند ولی سرویس‌های خوب و اشتباهات حریف نتیجه این ست طولانی را 30 بر 28 به‌سود ایران رقم زد.در ست دوم نیز همانند ست اول آلمان‌ها شروع بهتری داشتند اما سعید معروف ستاره میدان، در توپگیری بسیار خوب ظاهر شد تا این ست هم همانند ست اول طولانی و با نتیجه 29 بر 27 به‌سود ایران تمام شود. ست سوم ایرانی‌ها بهتر و باانگیزه‌تر بودند. بازی را از ابتدا در دست گرفتند و با برتری چند امتیازی جلو رفتند. در این ست سیدمحمد موسوی ستاره ایران بود و نمایش درخشانی در سرویس و اسپک و دفاع روی تور داشت. نتیجه این ست نیز 25 بر 20 به سود ایران شد.پوریا فیاضی که پس از سال‌ها دوباره به تیم ملی برگشته، در کنار محمد موسوی، امتیازآورترین بازیکنان ایران مقابل آلمان بودند. آنها هر‌کدام به‌تنهایی 13امتیاز گرفتند. تیم ملی والیبال ایران بدون بازی تدارکاتی و اردوهای تمرینی به هفته اول مسابقات لیگ ملت‌ها رفته بود و حالا می‌توان گفت که موتورش با 3 پیروزی در 3 بازی پیاپی روشن شده است.از سال2013 که والیبال ایران وارد لیگ جهانی (نام قبلی لیگ ملت‌ها) شده، هیچ‌گاه هفته اول را با 3پیروزی بیرون از خانه شروع نکرده است.
در هفته دوم ایران باید به ژاپن سفر کند و با تیم‌های برزیل، آرژانتین و ژاپن مسابقه بدهد. این 3بازی برای والیبال ایران حیاتی خواهد بود چون اگر بتواند نتیجه مناسب بگیرد، با توجه به میزبانی ارومیه و اردبیل در هفته‌های سوم و چهارم احتمال صعودش به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها بسیار بالا خواهد رفت. مرحله نهایی این لیگ، با حضور 6کشور برتر در ایالات متحده برگزار خواهد شد.
کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان هفته اول لیگ ملت‌های والیبال2019 به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم به‌تدریج می‌توانیم بهتر ‌‌شویم. امیدوارم مردم ایران از تماشای یک بازی خوب لذت برده باشند زیرا این مسئله برای ما مهم‌تر از هر چیز است.»
پوریا فیاضی هم بعد از بازی با آلمان گفت: «خیلی خوب بود که با 3برد لیگ ملت‌ها را شروع کردیم. در 2بازی اول شرایط آرمانی نداشتیم اما این خیلی خوب است که تیم ملی ایران در روزهای بد خودش هم حریفان را می‌برد. تجربه در چنین روزهایی که یک تیم روز خوبی ندارد، باعث موفقیت می‌شود. تیم آلمان هم امروز در دفاع و دریافت خیلی خوب بود اما خوشحالم که به برتری رسیدیم.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید