• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 11 خرداد 1398
کد مطلب : 57412
+
-

همشهری محله از یک کار خودجوش زیست‌محیطی در محله فروزش گزارش می‌دهد

محله پاکیزه با «همیاران سبز»

عرفان روحیان|خبرنگار
 
منطقه 11


چند سالی می‌شد که در محله فروزش انباشت زباله‌های خانگی در روز، مشکلات بهداشتی بسیاری را برای اهالی ساکن در آن ایجاد کرده بود. موضوعی که در گذشته نیز همشهری محله در قالب بررسی مشکلات پیش روی محله، مفصل به آن پرداخته بود، شهردار ناحیه نیز در پاسخ اعلام داشت رفع این مشکل جز در سایه مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.  واقعیتی که امروز اهالی محله فروزش به آن پی برده و تلاش کرده‌اند در یک همدلی و همراهی صمیمانه در قالب مشارکت در طرحی با عنوان «همیاران سبز» به مشکلات زیست‌محیطی محله‌شان خاتمه دهند.

 «سارا سادات مشهدی» مدیر محله فروزش در گفت‌وگو با همشهری محله در این‌باره می‌گوید: «در سال‌های اخیر، همواره موضوع گلایه مردم از انباشت زباله‌های خانگی و آلودگی زیست‌محیطی ناشی از آن، به سرای محله برای پیگیری مطرح می‌شد. در سرای محله برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد با تشکیل گروهی متشکل از نمایندگان هر کوچه به چاره‌اندیشی و حل این مشکلات بپردازیم.»  مشهدی ادامه می‌دهد: «تشکیل گروه «همیاران سبز» محله از دی‌ سال گذشته با حضور اهالی محله، این فرصت را ایجاد می‌کند تا مردم در یک همدلی صمیمانه قدم‌های مثبتی برای حل مشکلات محله بردارند. به‌گونه‌ای که توانستیم با هم‌فکری و همراهی همدیگر، نقاط پر مشکل را در محله شناسایی و نمایندگان هر کوچه در گفت‌وگوهای رودررو، همسایه‌های خود را به رعایت خارج کردن زباله‌ها از خانه رأس ساعت 9 شب، دعوت کنند.» 3 ماهی از تشکیل گروه همیاران سبز می‌گذرد و نخستین دستاورد این همدلی، پاک‌سازی بخش عمده‌ای از محله فروزش از وجود زباله‌های سرگردان است. .

مدیر سرای محله فروزش می‌گوید: «این روزها به جای زباله‌های رها شده در ورودی خیلی از کوچه‌ها، گلدان‌های سیمانی بزرگ قرار داده می‌شود. خوشبختانه شهرداری ناحیه همکاری خوبی با محله داشته‌ و به در خواست اهالی محله، در اماکنی که پیش از این محل تجمع زباله‌ها بود، نسبت به قرار دادن گلدان‌های سیمانی اقدام کرده است.» در سایه این همدلی، مردمی محله فروزش رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و دیوارهای کثیف و آلوده با مشارکت شهرداری پاک‌سازی شده است و کودکان و نوجوانان محله با رنگ‌آمیزی آنها طراوت و شادابی به محله بخشیده‌اند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید