• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 11 خرداد 1398
کد مطلب : 57382
+
-

انگل پرطرفدار در کره جنوبی

انگل پرطرفدار در کره جنوبی

انگل (پارازیت) اثر بونگ جون هو که نخل طلایی کن 2019را از آن خود کرده بود، در روز اول اکران در کره جنوبی 3.9میلیون دلار فروش کرد و در صدر پر فروش ترین‌های کره جنوبی قرار گرفت. به نوشته ورایتی فیلم، در باکس آفیس کره جنوبی تا پیش از اکران فیلم انگل، فیلم علاءالدین با 527هزار دلار فروش در روز اول اکران در صدر قرار داشت، اما با اکران فیلم انگل، این فیلم آمریکایی در رده دوم باکس آفیس کره جنوبی قرار گرفت. استقبال بی نظیر تماشاگران کره‌ای از فیلم جدید بونگ جون هو باعث شد تا در اقدامی کم نظیر بخش مهمی از سالن‌های سینمای کره جنوبی به نمایش این فیلم اختصاص داده شود. فیلم انگل در 1783پرده سینما از 2600پرده سینمای موجود در کره جنوبی نمایش داده شده است.

از زمان موفقیت این فیلم در جشنواره کن (شنبه هفته قبل) و بازگشت بونگ جون هو کارگردان این فیلم به کره جنوبی (دوشنبه هفته قبل) رسانه‌های این کشور به طور مداوم به پوشش اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌هایی درباره فیلم انگل پرداخته‌اند. تماشاگران و منتقدان در کره جنوبی همچنین سونگ کانگ هو، بازیگر اصلی این فیلم را که در 4فیلم دیگر بونگ جون هو نیز بازی کرده است مورد تحسین قرار داده‌اند، او در این فیلم در نقش پدرخانواده فقیری بازی می‌کند که در تلاش است تا در خانواده‌ای ثروتمند نفوذ پیدا کند. 

انگل توانسته بود در شب 25مه 2019جایزه نخل طلای جشنواره کن را به عنوان هشتمین فیلم از سینمای آسیا و اولین فیلم از سینمای کره جنوبی از آن خود کند. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، بونگ جون هو توانسته در ژانر کمدی سیاه، نوعی فیلم پرتعلیق، بی‌رحمانه و خونینی حول محور تراژدی اجتماعی بسازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید