• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 9 خرداد 1398
کد مطلب : 57322
+
-

ویلموتس: برای حضور در ایران شرایط سختی دارم

مارک ویلموتس در مراسم معارفه و طی صحبت‌های چند دقیقه‌ای خود با رسانه‌های ایرانی گفت: «باید از حضور شما تشکر کنم چرا که حضور شما در اینجا باعث اهمیت به تیم ملی خواهد شد. گفته بودم که تیم ملی ایران منحصر به فرد است. باید این تیم را به‌طور کامل مورد حمایت قرار بدهید.» او با اشاره به مهدی تاج ادامه داد: «ما پیش از این در بروکسل هم با همدیگر مذاکراتی داشتیم و درباره قرارداد صحبت کردیم. پس از آن من درباره ایران مطالعاتی کردم، در فیلم‌ها و کتاب‌های مختلف به مردم ایران و آداب و رسوم آنها و همینطور اخلاقیات شما پی بردم. کشور ایران از مجموعه‌های ورزشی حرفه‌ای و بسیار خوبی برخوردار است و من امیدوارم مجموعه ورزشگاه آزادی هم تسهیلات و شرایطی که برای همه تیم‌ها ازجمله تیم‌های پایه المپیک، جوانان و تیم ملی بزرگسالان لازم است را در اختیارمان بگذارند.»
  همه باید فرصت ملی‌پوش شدن داشته باشند
ویلموتس در ادامه گفت: «کار حرفه‌ای شرایط خاص خود را می‌طلبد. ما باید بتوانیم از شرایط استفاده و به پیشبرد اهداف ورزشی آن کشور کمک کنیم. ازجمله هدف‌های من این است که همه اعم از بازیکنان و سایر اعضا بتوانند با یکدیگر همکاری کرده و شرایط تیم ملی را به‌صورت حرفه‌ای‌تر به پیش ببرند. من پیش از این برای تیم ملی بلژیک بازی کرده‌ام؛ اینکه یک نفر پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کند هدف بزرگی است. باید بگویم همه بازیکنانی که می‌توانند پیراهن تیم ملی را به تن کنند باید فرصت این کار را پیدا کنند. ما این فرصت را در اختیار همه بازیکنان می‌گذاریم تا بتوانند برای تیم ملی کشورشان تلاش کنند.»
   با هاشمیان آلمانی حرف می‌زنیم
ویلموتس درباره دلایل انتخاب هاشمیان و فریرا به‌عنوان دستیارانش گفت: «مانوئل فریرا که 25سال سابقه همکاری با هم داریم را به‌عنوان دستیار خودم انتخاب کردم. او در المپیک مارسی مدت زیادی کار کرده است. درباره دستیار ایرانی من به‌دنبال فردی بودم که با فرهنگ و مردم ایران آشنا باشد و سابقه بین‌المللی نیز داشته باشد. به همین‌خاطر وحید هاشمیان را برگزیدم. یکی از دلایل انتخابم هم این است که هاشمیان به زبان آلمانی صحبت می‌کند و من هم به این زبان مسلط هستم که ارتباط گرفتن را برایمان راحت می‌کند. هم‌اکنون پست آنالیزورها خالی است که در آینده درباره‌اش تصمیم می‌گیرم.» سرمربی سابق تیم‌ملی بلژیک همچنین درباره شرایط زندگی در ایران گفت: «من 3فرزند دارم و برای حضور در ایران شرایط سختی را باید تجربه کنم. باید به یک تصمیم خانوادگی می‌رسیدم و به ایران اثاث‌کشی می‌کردم. به هر حال تصمیم گرفتم این جابه‌جایی انجام شود و امیدوارم تیم ملی ایران که حالا خودم هم بخشی از این تیم هستم موفق باشد و بتوانیم به جام‌جهانی راه پیدا کنیم.»
   تا جایی که بتوانم لیگ را می‌بینم
یک انتقاد مهم درباره کارلوس کی‌روش عدم‌حضور او در بازی‌های لیگ ایران بود. جانشین او در این‌باره توضیح داد: «مطمئنا افرادی را مأمور می‌کنم تا بازی‌های لیگ برتر را رصد کنند. ما همه بازیکنان را می‌بینیم و اینطور نیست که فقط لژیونرها به تیم ملی دعوت شوند. هر هفته مسئول‌هایی برای تماشای مسابقات مشخص می‌شوند و خودم هم تا جایی که بتوانم لیگ را تماشا می‌کنم. من فیلم برخی بازی‌های ایران در یکی دو سال گذشته را دیده‌ام. مطمئنا 2بازی دوستانه‌ای که هفته آینده مقابل سوریه و کره‌جنوبی هماهنگ شده نیز به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به ارزیابی اولیه مناسبی برسیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید