• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 9 خرداد 1398
کد مطلب : 57321
+
-

به فدراسیون بدسلیقه‌ها خوش آمدی!

معروف است که آری‌هان هلندی را روز دومی که به ایران آمد سوار یک وانت کردند و سر تمرین تیم ملی بردند. هنوز که هنوز است اگر اسم آری‌هان را به فارسی در گوگل سرچ کنی، کنارش کلمه وانت می‌آید. او قرار بود نخستین سرمربی خارجی تیم ملی ایران پس از پیروزی انقلاب باشد.
یکی دو دهه بعد خاویر کلمنته اسپانیایی هم در لحظه ورود به تهران با رفتار باورنکردنی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال غافلگیر شد. آنها چون می‌خواستند عکس‌شان کنار کلمنته سرشناس بیفتد، روی پله برقی فرودگاه طوری دوره‌اش کردند که چیزی نمانده بود زیر دست و پا له شود. دست بر قضا در آن عکس تراژیک-کمدیک مهدی تاج، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال هم که آن روزها عضو هیأت رئیسه بود، جلوتر از همه دیده می‌شود.
فدراسیون فوتبال ایران به لطف 2 بار صعود پیاپی به جام‌جهانی و حضور در مجامع بین‌المللی حالا دیگر نباید با آداب و رسوم پذیرایی از یک مهمان خارجی بیگانه باشد. با وجود این مراسم معارفه مارک ویلموتس بلژیکی، دیروز پر از بدسلیقگی و ناهماهنگی بود. از پخش تصاویر کفش‌دوزک و قطرات باران پشت سر سرمربی جدید تا مشکل از کار افتادن هدست‌هایی که قرار بود کار ترجمه آنلاین را انجام بدهند و بدتر از همه تصاویری که به جای پرده پشت ویلموتس و مهدی تاج روی صورت آنها می‌افتاد.
در اغلب عکس‌هایی که از مراسم دیروز منتشر شده، بیش از خود ویلموتس، شیرین‌کاری‌های فدراسیون مورد توجه عکاسان قرار گرفته است. در بعضی‌ از عکس‌ها نقطه قرمزی روی بینی ویلموتس افتاده و او شبیه دلقک‌ها دیده می‌شود، در عکسی دیگر بخشی از آیه اعوذ بالله من الشیطان الرجیم روی صورتش است، جایی دیگر صورتش شکل پرچم شده با چند رنگ مختلف و... و عجیب است در تمام طول این کنفرانس خبری کسی به ذهنش نرسیده دستگاه مینی پروژکتور را خاموش کند که تصاویر این قدر مضحک نشود.
سال‌ها بعد وقتی نام ویلموتس را در اینترنت سرچ کنیم همین عکس‌ها بالا می‌آیند، همین عکس‌هایی که او را به شکل دلقک نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید