• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 9 خرداد 1398
کد مطلب : 57274
+
-

بین همه خبرهایی که این روزها می‌شنوید و می‌بینید ما برایتان خبرهای خوبی داریم

هفته خوب ورزشی‌ها

در عصر ارتباطات و اطلاعات، هر روز خبرهای زیادی از راه‌های مختلف به گوش‌مان می‌رسد. خبرهایی که خودشان را از کانال‌های تلویزیون، امواج رادیو، روزنامه‌ها و شبکه‌های مجازی عبور می‌دهند تا به ما برسند. بین این خبرها هم همه نوع خبری پیدا می‌شود؛ خبرهای بد و ناامیدکننده، خبرهای ترسناک، خبرهای جدی و خبرهای خوب و امیدبخش. فقط این ما هستیم که باید این خبرها را گلچین کنیم و اجازه ندهیم همه آنها راهشان را به سمت ما پیدا کنند. چرا؟ چون قرار است به‌خودمان کمک کنیم در دنیایی پر از اخبار گوناگون که بیشترشان غمگین‌مان می‌کنند، حالمان را خوب نگه داریم. پس بیایید برای شروع، فارغ از همه خبرهای بد و ناامیدکننده‌ای که این هفته شنیده‌ایم، فقط به خبرهای خوب توجه کنیم. خبرهای خوبی که از قهرمانی ورزشکاران‌مان در عرصه‌های مختلف ورزشی شروع می‌شود و تا حضور مؤثر شهروندان مسئول و خیرمان در همه عرصه‌ها ادامه 
پیدا می‌کند.

قهرمانی سارا خادم‌الشریعه
برای شروع اخبار خوب این هفته چه خبری بهتر از اینکه دختر شطرنج‌باز کشورمان توانست در مسابقات شطرنج باشگاه‌های بانوان ابوظبی قهرمان شود؟ بله، سارا خانم خادم‌الشریعه که چند روز پیش در بخش برق‌آسای مسابقات شطرنج ابوظبی شرکت کرده بود، با 5/6 امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید. استادبزرگ شطرنج کشورمان برای دستیابی به این عنوان و کسب 2هزار دلار جایزه مسابقات ابوظبی، در دور پایانی مسابقات مقابل نماینده صربستان به برتری رسید و قهرمان شد.

آزادی 130هزار زندانی
«در 3د‌هه‌ای که از تاسیس ستاد دیه کشور می‌گذرد، 130هزار زندانی جرائم غیرنقد آزاد شده‌اند.» این خبر خوشی بود که در این هفته مجید احسانی- معاون اجرایی ستاد دیه کشور- به مردم داد و گفت:«در 30سال گذشته به همت مردم خیراندیش کشورمان، 130هزار زندانی جرائم غیرنقد به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند. این در حالی است که فقط در سال1397 با کمک‌های مردمی، 7هزار و 700نفر از زندان‌های کشور آزاد شدند». جالب اینکه در همین‌ماه بیش از 300جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شده است.

کرمانشاه، رکورددار مجازات جایگزین حبس
در هفته‌های گذشته درباره اجرای مجازات‌های جایگزین حبس زیاد شنیده‌ایم؛ از حکم جالب قاضی گلستانی که 3متهم را به امدادرسانی به سیل‌زدگان آق‌قلا محکوم کرد تا کار زیبای دادگستری شهرستان اشکذر یزد که در طرح جالبی با خرید کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی، برای محکومان تخفیف مجازات در نظر می‌گیرد. حالا از کرمانشاه خبر رسیده که این استان رکورددار مجازات جایگزین حبس شده است. چطوری؟ با بیش از 460هزار ساعت مجازات جایگزین حبس که از سال93 تا امروز در این استان به ثبت رسیده است.

قهرمانی تیم کاراته ایران
بعد از سارا خادم‌الشریعه، استادبزرگ شطرنج که در مسابقات باشگاه‌های بانوان ابوظبی قهرمان شد، خبر رسید تیم کاراته کشورمان هم قهرمان لیگ جهانی سری آ شد. در این مسابقات که با حضور هزار و 813کاراته‌کا از 103کشور در استانبول ترکیه برگزار شد، تیم کشورمان با کسب 6مدال طلا و 3مدال برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد. بعد از ما تیم‌های ترکیه و اسپانیا به‌ترتیب دوم و سوم شدند و 2کشور مونته‌نگرو و یونان به طور مشترک در رتبه چهارم قرار گرفتند.

کمک 700میلیارد تومانی خیران
خبر خوب دیگری که این هفته شنیدیم، کمک 700میلیارد تومانی خیران به کودکان ایتام و محسنین کمیته امداد در سال91 بود. این خبر خوبی بود که معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آن را اعلام کرد و گفت:«علاوه بر این فقط در 20روز ابتدایی‌ماه مبارک رمضان 51هزار حامی جدید جذب طرح ایتام و محسنین کمیته امداد شدند تا هر‌ماه برای بچه‌های یتیم و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مبلغی واریز کنند».


کار نیک دروازه‌بان فوتبال ساحلی
یکی دیگر از خبرهای خوب این هفته هم از فوتبال ساحلی به گوش رسید. خبری که می‌گفت حمید بهزادپور- دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی- پیراهنش را برای آزادی زندانیان به مزایده گذاشت. حمید آقای بهزادپور که در مسابقات جام بین‌قاره‌ای 2018 با تیم ملی کشورمان موفق به کسب مقام قهرمانی و کسب عنوان برترین دروازه‌بان این دوره از مسابقات شد، پیراهن خود در این مسابقات را به پویش فرهنگی «نذر من» اهدا کرد تا به برای آزادی زندانیان به مزایده گذاشته شود.

پربارش‌ترین سال نیم قرن اخیر کشور
این خبر خوب را هم از وزارت نیرو داشته باشید که سال آبی جاری امسال پربارش‌ترین سال نیم قرن اخیر کشور بود! اینطور که پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو خبر داده، در پی بارش‌های اخیر تمامی استان‌های کشور از میزان 100میلی‌متری بارندگی بهره‌مند شدند که این بهره‌مندی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده. این یعنی امسال کشورمان بعد از 11سال خشکسالی مستمر، حال خوبی پیدا کرده و در سالی که پیش روست، مشکلات ناشی از کمبود آب در تمامی بخش‌های کشور به کمترین مقدار خود می‌رسد.

احیای واحدهای تولیدی راکد
احیای 1297 واحد تولیدی راکد در کشور هم خبر خوش دیگری بود که این هفته شنیدیم. چند روز پیش بابک دین‌پرست- معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور- در این‌باره گفت که از ابتدای امسال ماموریت فرمانداران مراقبت از تعداد واحدهای تولیدی فعال و حمایت از واحدهای راکد برای احیا شدن بود که به موجب این ماموریت از ابتدای سال‌جاری تا به امروز 1297واحد تولیدی راکد در سراسر کشور احیا شدند. نکته جالب توجه اینکه با احیای این واحدها، 12هزار و 677نفر مشغول به‌کار شدند.


مدال طلا بر گردن ملایی
ورزشی‌ها در هفته‌ای که به آخرین روزهایش رسیده‌ایم حسابی خوش درخشیدند. نمونه‌اش سعید ملایی، نماینده وزن 81کیلوگرم کشورمان که در رقابت‌های جودوی گرندپری چین به مدال طلا دست یافت. ملایی در این رقابت‌ها بعد از استراحت در دور اول، برابر نمایندگان گرجستان، مصر و مغولستان به برتری دست یافت و راهی فینال شد. در فینال هم با شکست دارنده مدال نقره جهان 2018 از ژاپن، به مدال طلا دست پیدا کرد.


زندگی در تالاب هامون
چند هفته پیش خبر آبگیری تالاب هامون بعد از 20سال خوشحال‌مان کرد، حالا خبر تخم‌گذاری پرندگان مهاجر در این تالاب سر ذوق‌مان می‌آورد. ماجرا از این قرار است که بعد از نجات این تالاب از خشکسالی در ابتدای سال‌جاری، حالا در فصل تخم‌گذاری پرندگان مهاجر، گونه‌هایی از این پرنده‌ها از جمله پرستوی دریایی، چوب‌پا، چنگر معمولی، چنگر نوک سرخ، حواصیل، بوتیمار، فلامینگو و... در این تالاب لانه گزیده و در حال تخم‌گذاری هستند که این یعنی تا چند‌ماه آینده هامون زیباتر از همیشه خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید