• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 7 خرداد 1398
کد مطلب : 57148
+
-

اینترنت مورد نظر در دسترس است

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان: در ماه‌های اخیر مصرف روزانه اینترنت در استان افزایش یافته که به علت تغییر سرویس مشتریان و افزایش کیفیت است

ارتباط
اینترنت مورد نظر در دسترس است

فاطمه کاظمی|  همدان - خبرنگار:


نارضایتی از وضعیت خدمات‌رسانی شرکت مخابرت استان مسئولان این شرکت را به تغییر سیستم آن و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی متقاعد کرد و اکنون شاهد شرایط بهتری در حوزه اینترنت و ارتباطات در استان هستیم.مسئولان شرکت مخابرات استان معتقدند این افزایش کیفیت خدمات‌رسانی تا پوشش کامل استان ادامه خواهد داشت تا استانداردهایی بین نسل پنجم موبایل و هوش مصنوعی تلفیق شود و شهروندان بتوانند شهر هوشمند و امن‌تری داشته باشند. 


حل مشکلات کارکنان

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان گفت: یکی از مشکلات اساسی شرکت مخابرات مربوط به نیروی انسانی بود که ما سعی در رفع مشکلات آنها داریم. در این شرکت 4 گروه فعالیت می‌کنند. گروه اول شامل 330 نیروی رسمی می‌شود که 95 نفر آنها اواخر سال گذشته بازنشسته شدند و بالای 40 درصد این تعداد را مدیران، رئیس ادارات و معاونان شرکت تشکیل می‌دهند. گروه دوم نیروهای خدمات اول هستند که 430 نفر را تشکیل می‌دهند و گروه سوم نیروهای شستا را تشکیل می‌دهند. گروه چهارم نیز کارگزاران روستایی هستند. 

محمدعلی گرزین بیان کرد: در هریک از این گروه‌ها مشکلاتی وجود داشت که بخش زیادی از آن مشکلات حل شد و اکنون حقوق کارکنان همه بخش‌ها هم‌زمان پرداخت می‌شود و قراردادهای تعدادی از آنها دائمی شده است. بنابراین ما در بخش نیروی انسانی به آرامش رسیده‌ایم. 

وی از ورود 30 تا 40 درصد نیروی غیرمرتبط مانند لیسانس پرستاری، باستان‌شناسی و مانند این به شرکت مخابرات خبر داد و افزود: این نیروها کارایی لازم را برای مخابرات ندارند و با رابطه وارد مخابرات شده‌اند. ما سیستمی را که 15 سال رکود داشت تغییر دادیم و نیروی مدیریتی شرکت مخابرات را 10 تا 15 سال جوان کرده‌ایم. اکنون سابقه کاری کارکنان زیر 25 سال است. 


کاهش سرویس‌های ناپایدار

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان افزایش کیفیت خدمات‌رسانی را از دیگر دغدغه‌های شرکت مخابرات استان عنوان کرد و گفت: پهنای باند مصرفی استان 8/5 گیگ و حجم مصرف روزانه نزدیک 38 ترابایت بود، اما اکنون حجم مصرفی بیش از 10 گیگ و 82 ترابایت مصرف روزانه است. حدود 85 هزار مشترک فعال ای‌دی‌اس‌ال در استان از پهنای باند استفاده می‌کنند که به معنای افزایش مصرف روزانه در استان است و این به علت تغییر سرویس مشتریان و افزایش کیفیت است. 

وی درباره دلیل تغییر این سرویس‌ها توضیح داد: حدود 14 هزار مشترک داشتیم که سرویس آنها ناپایدار بود و از آنجایی که سیستم ما این مشکلات را گزارش می‌کند و به‌صورت آنلاین در اختیار ما قرار می‌دهد با حل مشکلات، این تعداد مشترک به زیر 5 هزار نفر رسیدند و تلاش خواهیم کرد این تعداد به صفر برسد. در زمینه سامانه 2020 (سامانه مدیریت مشتریان اینترنت شرکت مخابرات) هنوز مشکلاتی داریم که باید حل شود. 


نارضایتی روستاییان

گرزین با اشاره به نارضایتی روستاها از پوشش همراه اول اظهار کرد: بیشترین شکایت‌ها از اینترنت همراه اول مربوط به روستاهاست، بنابراین به روستاها اینترنت 75/2 یا GPRS ارائه خواهیم کرد. این امر بستری خواهد بود تا در آینده به سمت 3G و 4G در پوشش روستایی برویم. این پوشش اینترنتی امکان ورود ساده‌تر کاربران به فضای مجازی و انجام کارهای بانکی اینترنتی را فراهم می‌کند. طبق برنامه حدود 230 سایت در استان تغییر خواهد کرد. 

وی افزود: هر تغییر شبکه در شرکت مخابرات به شرط تامین تجهیزات حداقل 6 ماه زمان خواهد برد. برای مثال سال گذشته کابل وارد استان نشد و همین مشکلات ما را چند برابر کرد. افزایش قیمت‌ها، زمان اخذ مجوز برای افزایش قراردادها را افزایش داد و تا ماه‌ها کار تغییر شبکه را دچار وقفه کرد اما کم‌کم مشکلات در حال حل‌ شدن است و امیدواریم امسال با تلاش همکاران توسعه مناسبی در شبکه استان داشته باشیم. 


نیاز به تعامل شهروندان

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان بر تعامل شرکت مخابرات و شهروندان تأکید کرد و گفت: مخابرات زیرساخت تمام اپراتورهای استان را تامین می‌کند، این زمانی پایدار خواهد بود که شهروندان با ما تعامل داشته باشند. شرکت مخابرات خصوصی است و براساس درآمد ـ هزینه کار می‌کند. با توجه به زیرساختی که در استان همدان داریم هزینه نگهداری سایت‌ها بسیار بالاست. برای مثال اعضای هیات‌امنای مسجد قبا برای نصب دکل از ما سالانه بیش از 40 میلیون تومان اجاره می‌خواهند که در توان ما نیست و اگر این‌طور پیش برود مجبوریم شبکه را جمع‌آوری کنیم. 

گرزین افزود: برخی شهروندان معتقدند تشعشعات دکل‌ها برای سلامتی مضر است و از نصب دکل در مناطق مسکونی خود جلوگیری می‌کنند یا به آن معترض هستند در حالی که تشعشعات دکل‌های ما به صورت مستقیم نیست و مشکلی ایجاد نمی‌کند. ما هم زیر همین دکل‌ها زندگی می‌کنیم و سال‌هاست در این حوزه فعالیم و خوشبختانه نه خودمان و نه اعضای خانواده‌مان به سرطان مبتلا نشده‌ایم. 
وی با اشاره به مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات خاطرنشان کرد: هزینه استفاده از اینترنت داخلی یک‌چهارم اینترنت خارجی است. 


معضل پیامک‌های تبلیغاتی

یکی از معضلاتی که این روزها شهروندان با آن دست به گریبان هستند پیامک‌های تبلیغاتی است. محمد خلوصی بهمن‌پور، معاون امور تجاری شرکت مخابرات استان همدان، در این ‌باره گفت: ما پیگیر حل این مشکل هستیم اما متاسفانه بعضی از سامانه‌های ارسال پیامک به دلیل بحث درآمدی از متولیان امر مجوز گرفته‌اند و رابط بین مخابرات و مخاطبان خود شده‌اند. وزیر باید مجوز پیامک‌های انبوه را کنترل کند. 

وی افزود: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری #1*800* از پیامک‌های تبلیغاتی فعال خود مطلع شوند. همچنین با شماره‌گیری #2*800* پیامک‌های تبلیغاتی خود را حذف کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید