• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 7 خرداد 1398
کد مطلب : 57131
+
-

سهم کدام نویسنده‌ها در برنده شدن جوایز بیشتر بوده؟

بررسی جوایز معتبر دنیای کتاب نشان می‌دهد که برخی نویسندگان چندین بار موفق به کسب یک جایزه مشخص شده‌اند و عده‌ای دیگر جوایز متنوع‌تری را از آن خود کرده‌اند. لیت‌هاب، نگاهی انداخته‌ به بیشترین جوایز تعلق‌گرفته به یک کتاب مشخص.





۹ جایزه، فیلیپ راث

جایزه کتاب ملی برای خداحافظ کلومبوس (۱۹۶۰)، جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای ضد‌زندگی (۱۹۸۷)، جایزه پن/فاکنر برای عملیات شایلاک (۱۹۹۴)، جایزه کتاب ملی برای تئاتر سبث (۱۹۹۵)، جایزه پولیتزر برای نغمه آمریکایی(۱۹۹۸)، جایزه پن/فاکنر برای ننگ بشری (۲۰۰۱)، مدال طلای آکادمی آمریکایی هنر و ادبیات (۲۰۰۱)، جایزه پن/فاکنر برای یکی مثل همه (۲۰۰۷)، جایزه بین‌المللی من‌بوکر (۲۰۱۱).
 




۸ جایزه، جان آپدایک
جایزه کتاب ملی برای سانتور (۱۹۶۴)، جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای خرگوش پولدار است (۱۹۸۱)، جایزه پولیتزر برای خرگوش پولدار است (۱۹۸۲)، جایزه کتاب ملی برای خرگوش پولدار است (۱۹۸۲)، جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای خرگوش در آرامش (۱۹۹۰)، جایزه پولیتزر برای خرگوش در آرامش (۱۹۹۱)، جایزه پن/فاکنر برای داستان‌های اولیه ۱۹۵۳-۱۹۷۵ (۲۰۰۴)، مدال طلای آکادمی آمریکایی هنر و ادبیات (۲۰۰۷).
 



۷ جایزه، ال. ای. دکتروف

جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای رگتایم (۱۹۷۵)، جایزه کتاب ملی برای نمایشگاه جهانی (۱۹۸۶)، جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای بیلی باتگیت (۱۹۸۹)، جایزه پن/فاکنر برای بیلی باتگیت (۱۹۹۰)، جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب برای پیش‌روی (۲۰۰۵)، جایزه پن/فاکنر برای پیش‌روی‌ (۲۰۰۶)، مدال طلای آکادمی آمریکایی هنر و ادبیات (۲۰۱۳).




۶ جایزه، ویلیام فاکنر

جایزه نوبل (۱۹۴۹)، جایزه کتاب ملی برای مجموعه داستان‌ها (۱۹۵۱)، جایزه پولیتزر برای یک افسانه (۱۹۵۵)، مدال طلای آکادمی آمریکایی هنر و ادبیات (۱۹۶۲)، جایزه پولیتزر برای چپاولگران (۱۹۶۳). البته در کنار فاکنر، لوئیس مک‌مستر بوژولد و سال بلو هم هر یک، 6مرتبه جوایز معتبری نصیب‌شان شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید