• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 7 خرداد 1398
کد مطلب : 57069
+
-

نقش همشهری محله در جذب مشارکت‌های مردمی


پیروز حناچی|شهردار تهران


نشریات محلی با توجه به کارکردهای ویژه و جزءنگر خود عمده‌ترین نقش را در به وجود آوردن رفتارهای مدنی و مشارکت‌های اجتماعی در پایه‌ای‌ترین سطح شهر یعنی محله‌ها دارد. در واقع این ویژگی قابل تأمل یک رسانه محلی است که مدیریت شهری می‌تواند از آن به‌عنوان یک اهرم مؤثر در پیشبرد اهداف و راهبردهای تدوین یافته بهره ‌بجوید. 
محرک بی‌واسطه‌ای که ضمن شناسایی نیازها، مشکلات، کاستی‌ها و چالش‌ها به محله‌نشینان در گرد هم آمدن و بالا بردن حس تعلق و پایبندی به بافت فرهنگی محدوده جغرافیایی‌شان کمک می‌کند. نشریه همشهری محله نیز از این قاعده جدا نیست. همچنان که طی سال‌ها فعالیت‌های محله‌محور و بومی خود توانسته است جایگاه واقعی یک مطبوعه‌ محلی را بین شهروندان در مناطق مختلف پایتخت و مسئولان شهری به‌دست آورد و با تولید محتوای محلی به جذب مشارکت‌های مردمی بپردازد. 
در پی این عملکرد می‌توان انتظار داشت نظام محله‌ای از لحاظ کالبدی منسجم‌تر شود. مصداق این کلام توسعه روزافزون انجمن‌های مردم‌نهاد، تشکیل پویش‌های محلی با هدف‌‌ ترویج کمک‌ها و مهربانی‌های ساده و تبلیغات در راستای قوت بخشیدن به برنامه‌های شهری است. از این امتیاز تأثیرگذاری محلی و بومی، روزنامه‌های سراسری و ملی نیز می‌توانند بهره‌مند ‌شوند تا حمایت‌های مردمی در مسیر برنامه‌ریزی شده مدیران قرار گیرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید