• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 57052
+
-

کریمی: یا در حد کی‌روش یا یک ایرانی مربی استقلال شود

کریمی: یا در حد کی‌روش یا یک ایرانی مربی استقلال شود

محمد زارعی

علی کریمی، هافبک استقلال در فصل گذشته با وجود اینکه مقطعی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما در سایر مقاطع با عملکرد مناسبش توانست کادر فنی و هواداران استقلال را راضی کند. کریمی ازجمله بازیکنانی است که قراردادش با استقلال به پایان رسیده و مدیران باشگاه هفته قبل مذاکرات مقدماتی را با این بازیکن انجام داده‌اند اما هنوز توافقی به‌دست نیامده است. کریمی در گفت‌وگوی اختصاصی خود با همشهری درباره اتفاقات لیگ و مسائل پیرامونی خودش صحبت کرد.
 لیگ برتر با مقام سوم برای استقلال به پایان رسید. عملکرد تیم را چطور دیدی؟
فکر می‌کنم بازی‌های خوبی را هم در لیگ و هم در آسیا انجام دادیم. عملکرد تیم در بیشتر مقاطع فصل خوب بود و فقط در یکی دو مقطع دچار افت و بدشانسی شدیم. در مجموع خیلی کم‌شانس بودیم که نتوانستیم جامی بیاوریم. ان‌شاءالله سال‌های آینده بتوانیم جام قهرمانی را نیز تصاحب کنیم.
 چه دلایلی باعث شد استقلال نتواند عنوان قهرمانی در لیگ برتر یا حتی جام حذفی را به‌دست بیاورد؟
حقیقتش دلایل زیادی بود که باعث شد نتوانیم جام بگیریم. یکی اینکه از اول فصل برنامه‌ریزی درست و حسابی نداشتیم. ما بدنسازی خوبی نداشتیم، یعنی نه اول فصل خوب روی بدن‌ها کار کردیم و نه در نیم‌فصل کاری در این خصوص شد. در کل موارد زیادی بود. داوری‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که در لیگ پیش آمد هم مزید بر علت بود که ما نتوانیم نتیجه بگیریم. مشکل بعدی هم کمبود امکانات بود. امکانات ما واقعا خیلی ضعیف بود و در حد استقلال نبود.
 فکر می‌کنی استقلال برای خروج از این شرایط باید چه کار کند؟ برای فصل آینده مربی خارجی را مفیدتر می‌دانی یا مربی داخلی؟
من می‌گویم اگر قرار است مربی خارجی بیاید کسی بیاید که در حد آقای کی‌روش باشد. یعنی مربی خوبی باشد. اگر هم مربی خارجی استخدام شد در وهله نخست به او فرصت داده شود تا در کارش جا بیفتد. اما اگر نمی‌توانند یک مربی خارجی سطح بالا بیاورند مربی ایرانی بهتر است. مربی داخلی بازیکنان را می‌شناسد و با فرهنگ و بافت زندگی ما هم آشناست. در کل خود من می‌گویم مربی ایرانی خیلی بهتر است.
 گویا قراردادت با استقلال تمام‌شده است. از سوی باشگاه پیشنهادی برای تمدید قرارداد ارائه شده است؟
والا پیشنهاد درست و حسابی که ندادند. منتظرم ببینم چه می‌شود! فعلا که تعطیلات آخر فصل است و باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید