• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 57046
+
-

تمارض تولیدکننده بزرگ کاغذ

چند روز پیش، علی حسین‌پور، مدیرعامل بزرگ‌ترین کارخانه چوب و کاغذ ایران (صنایع چوب و کاغذ مازندران) گفته بود این شرکت به‌خاطر کمبود مواداولیه با نصف ظرفیت کار می‌کند، آن‌هم فقط به‌دلیل کمبود مواداولیه‌ای که عمدتا از داخل قابل تأمین است. 

حالا اما، شایعاتی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که این کارخانه را به واردات سنگین کاغذ روزنامه و فروش آن به قیمت آزاد متهم می‌کند و جالب‌تر اینکه ادعا می‌شود خط تولید کاغذ روزنامه در این کارخانه نیز به بهانه مشکل در واردات خمیرکاغذ و تأمین چوب موردنیاز با توجه به ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌ها متوقف شده درحالی‌که عملا برای کسب سود بیشتر به تولید کاغذ صنعتی اختصاص یافته است.  طبق شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی، که تأیید صحت و سقم آن برای همشهری امکان‌پذیر نیست، براساس فهرست بانک مرکزی، صنایع چوب و کاغذ مازندران در سال‌97 معادل یک‌میلیون و 600هزار یورو ارز دولتی گرفته که طبیعتا باید صرف خرید خمیرکاغذ و تولید کاغذ روزنامه می‌شد اما چنین کاری انجام نشده و در عوض به واردات 2000تن کاغذ روزنامه از یک برند نروژی اختصاص یافته است.
 البته اگر این شرکت ارزهای دولتی برای واردات کاغذ دریافت کرده باشد، بازهم موظف بوده این کاغذها را به قیمت دولتی، یعنی حداکثر کیلویی 5هزار و 300تومان به مطبوعات می‌فروخت‌ اما شواهد امر حاکی از این است که بخشی از این کاغذها به قیمت آزاد به فروش رسیده و برخی اخبار تایید نشده حاکی ازآن است که هزار و 100تن از آن در انبار الوند نو دپو شده است. حال با توجه به جریان خبری شکل گرفته، باید منتظر پاسخ مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران بمانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید