• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 57015
+
-

در حاشیه سیاست

 یک مسئله سیاسی ضد‌نظام
آیت‌الله ناصرمکارم‌شیرازی در سخنانی بدحجابی را یکی از مشکلات مهم دانست و گفت: بدحجابی در قم یک مسئله سیاسی ضد‌نظام است که دشمنان با رواج آن قصد متزلزل کردن پایه‌های نظام را دارند و مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند. به گزارش انتخاب، آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی راه‌هایی دارد که نیازی به درگیری نیست و بهانه هم نباید به‌دست دشمنان داد.

    برکناری مسئولان فاسد کافی نیست
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قوه قضاییه در دوران تصدی‌گری رئیس جدید این قوه اظهار داشت: یکی از کارویژه‌های ایشان این بود که برخی افراد که در قوه قضاییه دچار فساد بودند را برکنار کرد. زاکانی افزود: معتقدم این برکناری کفایت نمی‌کند و اگر کسی در دوره مسئولیت دچار فساد شده باید محاکمه‌اش کنند و اتفاقا محاکمه کردن فردی که فساد آشکاری دارد و توسط آقای رئیسی کنار گذاشته شده کمک می‌کند که جهت آینده در قوه قضاییه تثبیت شود. البته همه کسانی که کنار گذاشته شده‌اند مقصودم نیست بلکه فرد یا عنصر خاصی است که کنار گذاشته شده است. زاکانی ضمن تأکید بر اینکه کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل بوده و مایه بدنامی قوه قضاییه و زد و بند شده را باید کنار گذاشت، تصریح کرد: این اقدام مناسب است ولی اینکه رها کنند و محاکمه نکنند خیلی غلط است و محاکمه چنین عنصری که همه از او و اشکالاتش اطلاع دارند برای سلامت قوه قضاییه بسیار مفید وحیاتی است.

   مهمترین ضعف دولت 
حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی طی اظهاراتی به فارس گفته که «مهم‌ترین ضعف دولت را این می‌دانم که دولت نتوانست پشتوانه رهبری را حفظ کند و این را من از همه اینها مهم‌تر می‌دانم. بالاخره ما که به آقای روحانی رأی دادیم، به روحانی‌ای رأی دادیم که نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی بود. ما که نمی‌خواستیم آقای روحانی بشود خاتمی، موسوی و کروبی دوم.... ما می‌خواستیم روحانی کسی باشد که با هماهنگی مقام معظم رهبری مشکلات کشور را حل و فصل کند. اینها را به‌عنوان ضعف می‌پذیرم.» مرعشی درباره فلسفه وجودی حزب اعتدال و توسعه هم گفته «این حزب به اهداف مهم خود نرسیده است. جبهه اصولگرایان هیچ وقت اعتنایی به حزب اعتدال و توسعه نداشته و این حزب حتی حضور حداقلی هم در این جبهه نداشته است. از نظر من حزب اعتدال و توسعه از اهداف خود فاصله گرفته است. حزب اعتدال و توسعه برای ورود به جبهه اصلاحات نیز احتیاط می‌کند هرچند جبهه اصلاحات ممکن بود حزب اعتدال و توسعه را به‌عنوان یک حزب میانه بپذیرد. آنها خودشان تأکید دارند که ما اصلاح‌طلب نیستیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید