• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 56953
+
-

کلاه‌430میلیونی مالخران بر سر زن سارق

کلاه‌430میلیونی مالخران بر سر زن سارق

زن خدمتکار که پس از بیهوش کردن صاحبخانه 60ساله، 500میلیون تومان طلا و جواهرات او را سرقت کرده بود به دام پلیس افتاد. این زن پس از دستگیری اعتراف کرد که مالخران طلاهای مسروقه را به قیمت 70میلیون تومان از او خریده‌اند.
به‌گزارش همشهری، از وقتی زن 60ساله تنها زندگی می‌کرد، فرزندانش برای مراقبت از او خدمتکاری استخدام کرده بودند تا چند روز در هفته به خانه مادرشان رفته و کارهای او را انجام دهد. آنها با گذشت چند سال کاملا به این خدمتکار اطمینان پیدا کرده و همه زندگی مادرشان را به او سپرده بودند، اما 12اردیبهشت‌ماه بود که اتفاق عجیبی رخ داد.
آن روز فرزندان زن 60ساله هرچه با تلفن خانه و موبایل مادرشان تماس ‌می‌گرفتند، کسی پاسخ‌شان را نمی‌داد. آنها که نگران شده بودند با موبایل مریم، خدمتکار مادرشان هم تماس گرفتند اما گوشی او خاموش بود. آنها سراسیمه و نگران خودشان را به خانه مادرشان رساندند و وقتی وارد خانه شدند با پیکر نیمه‌جان او روبه‌رو شدند که روی زمین افتاده بود. زن میانسال هنوز نفس می‌کشید و فرزندانش اورژانس را خبر کردند و او به بیمارستان منتقل شد.
معاینات اولیه پزشکان از این حکایت داشت که این زن با خوردن داروی خواب‌آور بیهوش شده است. از سوی دیگر فرزندان او هنگام وارسی خانه متوجه شدند که همه طلاها و جواهرات مادرشان که 500میلیون تومان ارزش داشت به سرقت رفته است. شکی وجود نداشت که فردی پس از بیهوش کردن مادرشان، طلاهای او را دزدیده است و به همین دلیل آنها راهی اداره پلیس شدند و ماجرا را به مأموران گزارش کردند.

در تعقیب خدمتکار
با تشکیل پرونده‌ای درباره این سرقت، تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارق وارد عمل شدند. ناپدید شدن مرموز خدمتکار خانه پس از سرقت و خاموش بودن تلفن همراه او، از این حکایت داشت که وی در این ماجرا دست داشته است. به همین دلیل قاضی پرونده دستور بازداشت وی را صادر کرد و مأموران در نخستین اقدام راهی شرکت خدماتی شدند که مریم را به خانواده مالباخته معرفی کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که این زن از چند سال پیش هیچ ارتباطی با شرکت خدماتی ندارد و در این سال‌ها بدون اطلاع این شرکت و در حقیقت به‌صورت خصوصی به خانه مالباخته می‌رفته و کارهای او را انجام می‌داده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات محل سکونت تنها مظنون پرونده را در شهریار شناسایی کردند و راهی آنجا شدند اما مریم حدود یک هفته پیش از سرقت محل سکونتش را هم تغییر داده بود و این مسئله نشان می‌داد که از قبل برای ارتکاب سرقت نقشه کشیده بود. هر چند زن 43ساله تلاش کرده بود سرنخی از خودش به‌جا نگذارد اما کارآگاهان موفق شدند در بررسی‌های تخصصی مخفیگاه او را در شهریار شناسایی کنند و وی صبح دوم خردادماه دستگیر شد. این زن پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، به سرقت طلاهای مالباخته اعتراف کرد و گفت: با توجه به اینکه سال‌ها در خانه مالباخته کار می‌کردم، از وضعیت مالی‌اش و اینکه طلاهایش را کجا نگهداری می‌کند کاملا باخبر شده بودم. از طرفی خودم با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو شده بودم و برای همین تصمیم به سرقت طلاهای صاحبکارم گرفتم. متهم ادامه داد: با تهیه داروی خواب‌آور، آن را در نوشیدنی زن میانسال ریختم و پس از خوردن آن بیهوش شد و من هم طلاها و جواهراتش را سرقت کردم. سپس آنها را نزد 2مالخر در شهریار بردم و آنها طلاها را خریدند و 70میلیون تومان به من دادند. من تا آن لحظه تصور می‌کردم که ارزش آنها همان مبلغ است اما وقتی دستگیر شدم فهمیدم که طلاها 500میلیون تومان ارزش داشته‌اند.
به گفته سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با اعترافات این زن مأموران موفق شدند 2خریدار طلاهای مسروقه را هم دستگیر کنند که بخشی از طلاها در مخفیگاه آنها کشف شد و هم‌اکنون متهمان پرونده در اختیار پایگاه چهارم آگاهی قرار گرفته‌اند و تحقیقات برای کشف سایر طلاها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید