• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 56952
+
-

شمار قربانیان آتش‌سوزی در آموزشگاهی در هند به 20نفر رسید

خودکشی از ترس مرگ

خودکشی از ترس مرگ

آتش‌سوزی هولناک در یک مرکز آموزشی در هند جان 20نفر را گرفت که 19نفر از آنها دانش‌آموزانی بودند که کمتر از 19سال داشتند. گفته می‌شود برخی از قربانیان کسانی بودند که از ترس مردن در آتش، خودشان را از طبقه چهارم به پایین پرت کردند.
به گزارش همشهری به نقل از رویترز، این حادثه بعدازظهر جمعه به وقت محلی در شهر سورات در غرب این کشور رخ داد. آن روز تعداد زیادی دانش‌آموز در یک کلاس آموزشی در طبقات فوقانی یک ساختمان تجاری 4طبقه شرکت کرده بودند که آتش‌سوزی رخ داد. هر چند هنوز مشخص نیست که علت‌ آتش‌سوزی چه بوده است اما گزارش‌ها از این حکایت دارد که آتش‌سوزی احتمالا بر اثر اتصالی برق در طبقات سوم و چهارم رخ داده و از آنجا که در ابتدا راه‌پله‌ را در بر گرفته بود، دانش‌آموزان موفق به نجات خود نشده بودند. رسانه‌های هندی گزارش کردند که آتش‌سوزی از یک کلاس بسته شروع شده و با توجه به جنس سقف‌ها به سرعت گسترش یافته است. تصاویر هولناکی که از این آتش‌سوزی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ساختمانی را نشان می‌دهد که در محاصره دود قرار گرفته و دانش‌آموزانی که به سمت پنجره پناه برده‌اند اما از ترس سوختن در آتش، یکی پس از دیگری از طبقه چهارم به پایین سقوط می‌کنند. به گفته جایش ام‌پاتل، یکی از مسئولان پزشکی قانونی شهر سوات، دست‌کم 3نفر از آنهایی که خود را از ساختمان به پایین پرت کردند، جانشان را از دست‌ داده‌اند. این اتفاق درست در برابر چشمان ده‌ها نفر از مردمی رخ داد که بیرون از ساختمان جمع شده بودند و نظاره‌گر عملیات آتش‌نشانان برای نجات دانش‌آموزان بودند. مادر یکی از دانش‌آموزان دختر که در بیمارستان بستری است، می‌گوید: یکی از دلایل افزایش قربانیان، دیر رسیدن آتش‌نشانی بود.
حدود 45دقیقه طول کشیده بود تا آتش‌نشانان به محل حادثه برسند و عملیات نجات را شروع کنند. در بین قربانیان 16 دانش‌آموزدختر بودند که همگی کمتر از 19سال داشتند. به‌دنبال این حادثه، تحقیقات برای مشخص شدن علت حادثه آغاز شده و پلیس از دستگیری 3نفر در رابطه با این آتش‌سوزی مرگبار خبر داده است اما درباره اینکه آنها به چه جرمی بازداشت‌ شده‌اند، اطلاعاتی منتشر نشده است. در این حادثه 20نفر نیز با سوختگی و صدمات بالا در بیمارستان بستری شده‌اند که تلاش پزشکان برای نجات جان آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید