• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 56945
+
-

اخبار

 کشت بدون خاک در گلخانه نصر


گلخانه در حال ساخت در بوستان نصر به تکنولوژی هیدروپونیک تجهیز می‌شود. «عباس فخارمنش» درباره این خبر گفت: «کشت هیدروپونیک یا آب کشت، شیوه کشت بدون خاک است. در این روش از کشت، نیازهای گیاه را با آب و بدون نیاز به خاک و با استفاده از مواد نگهدارنده بی‌اثر مهیا می‌کنند. کاهش چشمگیر مصرف آب، کم هزینه بودن ضد عفونی بستر کاشت و محیط ریشه، عدم نیاز به شخم و آبیاری و امکان کنترل مواد غذایی مصرفی از مزایای کشت هیدروپونیک است.» فخارمنش افزود: «کشت هیدروپونیک برای بهره‌برداری از شاخه‌های بریده گل‌هایی نظیر رز و آنتوریوم توصیه می‌شود و استفاده از این روش تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های خرید و حمل‌ونقل و ضایعات، صرفه اقتصادی دارد.»

شهرداری منطقه ۳ رتبه برتر گرفت

شهرداری منطقه 3 بین مناطق 22‌گانه شهر تهران در 3 حوزه امور اجتماعی‌ و فرهنگی، فنی و عمرانی و مالی و اقتصاد شهری موفق به کسب رتبه برتر شد. این رتبه با توجه به ارزیابی بر عملکرد مناطق در سال 97 و شاخص‌های پیشرفت پروژه‌های در حال ساخت و میانگین پیشرفت فیزیکی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان تحقق درآمد نقدی و غیر‌نقدی انجام شد و در نهایت شهرداری منطقه 3 موفق شد در این 3 حوزه رتبه برتر را در میان مناطق 22‌گانه شهرداری تهران به دست آورد. 

افطاری  ایتام و نیازمندان درگلابدره

مراسم افطاری۲۰۰ نفر از ایتام و نیازمندان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله گلابدره برگزار شد. «مجتبی توسلی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه یک با بیان این خبر گفت: «این طرح با هدف اجرای سنت‌های دیرین اسلامی و تکریم ایتام و نیازمندان و با همکاری خیّران، اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۳ و سرای محله گلابدره انجام شد.»

نصب سبد زباله در مسیر‌های کوهستان

سبــد‌های زبالـــه در مسیـــرهای کوهنوردی ناحیه کوهستان نصب می‌شود. «مصطفی حاج آقامیر» شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک با بیان این خبر گفت: «این سبدها برای حفظ پاکیزگی محیط‌زیست و ایجاد بستر مناسب برای بهره‌مندی کوهنوردان و جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها به‌ویژه پسماندها و زباله رستوران‌ها، در مسیرهای کوهنوردی دارآباد، درکه و جمشیدیه در حال نصب است.»

شناسایی و رفع نقاط آبگیر در خیابان‌های منطقه 3

نقاط آبگیر در معابر و بزرگراه‌های منطقه3 شناسایی و رفع شد. «امیر هوشنگ گل‌محمدی» در توضیح این خبر گفت: «شناسایی نقاط آبگیر در خیابان‌های اصلی این منطقه از سال گذشته آغاز و در کمترین زمان ممکن نسبت به اصلاح آنها اقدام شد. در زمان بارندگی‌های اخیر در تهران، کارشناسان اداره فنی و ترافیک نواحی ششگانه موظف بودند از معابر و بزرگراه‌های منطقه بازدید و در صورت مشاهده آبگرفتگی نسبت به اصلاح سریع آن اقدام کنند. کارشناسان دفتر فنی این معاونت، در حال تهیه گزارش آسیب‌شناسی از وضع مسیل‌ها و نهرها و تغییر مقاطع مسیل‌ها در کل مسیل هستند تا اقدامات لازم برای رفع این نواقص از طریق شرکت خاکریز آب انجام شود.»

عدد خبر

 20 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شمال تهران ساخته می‌شود. برای توسعه شبکه دوچرخه‌سواری در منطقه یک، ۵ مسیر در خیابان‌های ولی‌عصر(عج)، شهید باهنر، شهید اندرزگو، شهید موحددانش، شریعتی و شهید لواسانی در اولویت قرار گرفته است. 

600 نفر از شهروندان طی دو هفته در دوره‌های جامع آموزش شهروندی شهرداری منطقه 2 ثبت‌نام کردند و از خدمات اجتماعی و فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شدند. این دوره‌ها شامل 50 موضوع آموزشی است که به‌صورت کارگاهی و رایگان در سراهای محله در حال برگزاری است. 

​​​​​​​ 30 خانواده شهید میزبان شهروندان منطقه 3 برای ختم قرآن در ماه مبارک رمضان هستند. ختم قرآن در قالب طرح «بیت النور» و با هدف تقویت مراسم‌ خانگی و جزء‌خوانی قرآن کریم در منازل شهدای نواحی منطقه 3 تا پایان ماه رمضان در حال اجراست. 





 

این خبر را به اشتراک بگذارید