• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56901
+
-

وقت خداحافظی رسیده؟

وقت خداحافظی رسیده؟

بهروز رسایلی

علیرضا بیرانوند، یکی از وزنه‌های سنگین پرسپولیس در هت‌تریک قهرمانی بود. جام‌ها با آمدن او از راه رسیدند و شاید اگر نفت تهران بین دو نیم‌فصل لیگ پانزدهم به انتقال بیرو رضایت می‌داد، الان پرسپولیس چهارمین قهرمانی متوالی‌اش را جشن می‌گرفت. با این حال، به‌نظر می‌رسد دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به‌تدریج به پایان دوران حضورش در این تیم نزدیک شده و دیگر به صلاح نیست که او سرخپوش باقی بماند.
   درگیری‌های بی‌پایان
ماجرای اخیر درگیری با مأمور پلیس را که حسابی داغ‌شده، کلا بگذارید کنار؛ مسئله اینجاست که در بقیه رفتارهای بیرانوند، حتی داخل زمین هم پرخاش‌های مجهول و بی‌پایان به چشم می‌خورد. در بازی تشریفاتی با السد قطر او بی‌خود و بی‌جهت تا وسط زمین رفت و با داور درگیری لفظی پیدا کرد؛ آنچه باعث شد او یک کارت زرد مفت بگیرد. در دیدار با تراکتورسازی هم درگیری لفظی عجیب بیرو با امید عالیشاه یک اخطار مفت دیگر برای او به همراه آورد تا بازی مهم با ماشین‌سازی را به‌دلیل محرومیت از دست بدهد. او در مسابقه رفت با ماشین‌سازی هم با شجاع خلیل‌زاده درگیری لفظی شدید پیدا کرد که حیرت تماشاگران تبریزی را به‌دنبال داشت. از این موارد حداقل چند مصداق دیگر هم وجود داشته؛ به‌طوری که نیم‌فصل اول خبرنگاران حاضر در تمرین از وقوع یک مورد کدورت بین او و برانکو خبر دادند و حتی نوشتند بیرانوند با مربی کروات قهر کرده؛ هرچند او با توضیحاتی نصفه‌ونیمه موضوع را «ماستمالی» کرد. دیگر کارت مفت اخیر بیرانوند هم اخطاری بود که او بعد از خراب‌شدن پنالتی فرشید اسماعیلی، بی‌خود و بی‌جهت از داور گرفت. خیلی از کارهایی که بیرانوند می‌کند، برازنده گلری با سابقه ملی و حضور در جام‌جهانی نیست. رفتارهای بیرانوند در یک سال گذشته عجیب‌وغریب شده و هر آن ممکن است پرخاشگری‌هایی که او می‌کند، به تیم ضربه جدی بزند؛ مثلا فرض کنید یک‌بار یک داور با بیرو مدارا نکند و به او کارت قرمز بدهد و یا یکی از بازیکنان خودی که آقای دروازه‌بان بر سر او داد و فریاد می‌کند، در هیجان بازی نتواند خودش را کنترل کند و به همان شکل جواب علیرضا را بدهد؛ در این صورت چه خواهد شد؟ برای اینکه دقیقا فضا را برای‌تان روشن کنیم، به مثال بازی با تراکتورسازی هم توجه کنید؛ مسابقه‌ای که بیرانوند پس از پایان آن به خبرنگاران گفت: «در یک صحنه برانکو اصرار داشت بازی را زودتر شروع کنم، اما این من هستم که تشخیص می‌دهم چه زمانی کار را آغاز کنم.» خیلی هم عالی!
  مسئله سود انتقال
غیر از مسائل اخلاقی و انضباطی، امسال دست پرسپولیس از نظر ارزی به‌شدت خالی است. قیمت دلار سر به فلک کشیده و تیم هم برخلاف فصل قبل، هیچ توفیقی در لیگ قهرمانان آسیا نداشت که قرار باشد پاداشی به باشگاه برسد. قسط اخیر مطالبات برانکو که با کلی تقلا جور شد و تازه 200هزار دلار هم کمتر از رقم مقرر بود، در حالی در اختیار وی قرار گرفته که قسط پایان فصل به‌زودی سر خواهد رسید. مربی کروات هم که همینطور جام می‌گیرد، داربی می‌برد و خرج پاداش‌های اضافه را روی دست باشگاه می‌گذارد! در این شرایط پرسپولیسی‌ها ناچارند به فکر ترانسفر دو، سه بازیکن‌شان باشند که یکی از مهم‌ترین آنها علیرضا بیرانوند است. بیرو با پرسپولیس قرارداد طولانی‌مدت دارد و گفته می‌شود انتقال او دست‌کم 700هزار دلار سود نصیب سرخ‌ها خواهد کرد؛ پولی که می‌تواند بخشی از مشکلات باشگاه را حل کند. حالا که خود بیرانوند می‌خواهد فضای دیگری را تجربه کند و این موضوع را با رفتارهایش نشان می‌دهد، پرسپولیسی‌ها هم به فکر کسب درآمد از انتقال او افتاده‌اند؛ مخصوصا که قرارداد رشید مظاهری هم با ذوب‌آهن به پایان رسیده است! رشید البته فاصله کیفی معناداری با بیرانوند دارد، اما مدت‌هاست به هر شکلی برای حضور در پرسپولیس چراغ سبز نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید