• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56843
+
-

شب قدر کجا برویم؟

مسجد ارک:

در این ایام عزیز که در آستانه شب‌های قدر قرار گرفتیم، یکی از دغدغه‌های خانواده برای شب زنده‌داری و اعمال فرایض دینی قدر، نگهداری از فرزندان است. خوشبختانه هیئت امنای مسجد ارک بازار با راه‌اندازی شهربازی معارفی در جوار این مسجد به کمک حل این مشکل آمده است. در این شهربازی بچه‌ها با مفاهیم دینی قرآنی، قصص و روایات دینی آشنا می‌شوند و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند به فرایض دینی‌شان در شب‌های پر خیر و برکت قدر بپردازند. همسایه‌های ما در پهنه مرکزی برای شرکت در مراسم احیای این مسجد می‌توانند راهی بازار و میدان ارک شوند. 

مسجد امام حسن مجتبی(ع):

ارزش عبادت از سر خلوص نیت در شب قدر از هزاران سال عبادت بهتر است عبادتی که همراه با عمل صالح باشد. به همین بهانه برای آشنایی بیشتر اهالی منطقه 10 با احکام دینی در این شب‌های آسمانی مسجد امام حسن مجتبی(ع) برنامه ویژه‌ای را برای آنها تدارک دیده است. این برنامه بعد از نماز مغرب و عشاء با جزءخوانی شروع می‌شود. سخنرانی مذهبی توسط حاج آقا «سخنور حسنی» امام جماعت این مسجد، اجرای برنامه مدیحه‌سرایی و قرآن به سر گرفتن از مهم‌ترین برنامه‌ای مسجد امام حسن مجتبی(ع) در شب‌های قدر 21 و 23 ماه مبارک رمضان است. اهالی این منطقه برای بهره‌مندی از برکات معنوی این شب‌های ارزشمند و عبادت دسته جمعی، به نشانی خیابان مرتضوی، بین قصرالدشت و خوش، مسجد امام حسن مجتبی(ع) سری بزنند. 

مسجد شارعی:

اگر نماز قضایی دارید یا قصد ادای نماز قضای اموات و عزیزانتان را دارید، شب‌های قدر بهترین فرصت است. امسال همزمان با فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان و شب‌های قدر برنامه ادای نمازهای غذا بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شارعی برپا می‌شود. همچنین در شب‌های قدر علاه بر ادای نماز قضا مراسم سخنرانی با حضور «حجت‌الاسلام حامد فاضلی تهرانی» پیشنماز این مسجد نیز اجرا می‌شود. مدیحه سرایی و قرآن به سر گرفتن هم از دیگر برنامه‌های این مسجد در منطقه11 است. اهالی برای شرکت در این مراسم از ساعت 11:30 تا 2:30 بامداد می‌توانند به نشانی انتهای خیابان وحدت اسلامی، بعد از مختاری، مسجد جامع شارعی راهی شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید