• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56480
+
-

نهمین گام شفاف‌سازی‌ مدیریت شهری

فهرست حقوق دریافتی مدیران ارشد شهرداری در دسترس عموم مردم قرار گرفت


مجید جباری/ خبر‌نگار
در ادامه روند شفاف‌سازی‌ اقدامات مدیریت شهری تهران، دیروز کمیته شفافیت شورای شهر تهران با انتشار حقوق دریافتی مدیران ارشد شهرداری، نهمین گام عملی خود را هم در راستای اعتماد‌سازی‌ برداشت؛ این در حالی است که پیش‌تر در 30بهمن 1397حقوق پایه همه کارکنان شهرداری تهران روی سامانه شفافیت در دسترس عموم مردم قرار گرفته بود.  طبق ماده 29قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که در سال اول اجرای برنامه، سامانه حقوق و مزایا را ایجاد و دریافتی و حقوق همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوط به قوای سه‌گانه را در آن ثبت کند و آن را در دسترس همه قرار دهد. با وجود این اما تا‌کنون این اتفاق غیر از شهرداری تهران در هیچ‌یک از نهادها و ارگان‌های دولتی انجام نشده تا به این ترتیب مدیریت شهری پایتخت، پیشگام در اجرای این قانون نام بگیرد.

بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای شهردر مورد چرایی عدم درج مبلغ حقوق دریافتی شهردار تهران به وبسایت شفاف گفت:  از میزان افزایش حقوق شهردار در سال ۹۸، اطلاعی ندارم، اما از آنجایی که میزان حقوق شهردار دارای مصوبه هیات وزیران است نمی‌تواند بیشتر از 10 میلیون تومان دریافتی داشته باشد که همین امر سبب شده که در سال ۹۷ حقوق دریافتی ۵۰۰نفر در شهرداری تهران بیشتر از حناچی باشد.ضمن این که طبق برنامه ریزی ها تا پایان اردیبهشت علاوه بر درج حقوق دریافتی شهردار تهران، مزایای هفتگانه غیرمستمر شامل اضافه کار، شب کار، تعطیل کار، حق ناهار، حق ایاب و ذهاب و هزینه موبایل و ... در سامانه شفاف درج خواهد شد. سامانه شفافیت شهرداری تهران که از 21فروردین 97آغاز به‌کار کرده، پیش از انتشار حقوق مدیران شهرداری، جزئیات اطلاعات مربوط به «قراردادهای کلان شهرداری تهران»، « لایحه، مصوبه و عملکرد بودجه»، «اطلاعات شهرسازی»، «اطلاعات مدیران ارشد»، «فهرست مشخصات کارکنان»، « اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان» و«اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری» را در دسترس عموم قرار داده بود.

اعتماد‌سازی‌ و جلب مشارکت مردم با شفافیت
 بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران: «مردم  فارغ از بدبینی که شاید به هر نوع حاکمیتی اعم از محلی و ملی دارند، نیازمند اعتمادسازی بیشتر هستند؛ از این‌رو شهرداری تهران باید بتواند شهروندان را در تصمیمات خود همراه کند. موضوع اصلی شفافیت چه در شورا و چه در شهرداری، مسئله اعتماد‌سازی است و بدون تحقق شفافیت، اعتماد مردم به تصمیماتی که در سطح مدیریت شهری اتخاذ می‌شود، جلب نمی‌شود. البته هنوز راه زیادی تا جلب کامل اعتماد مردم پیش رو داریم  اما تلاش ما این است که تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری، اقدامات‌مان منجر به اعتمادسازی شهروندان به مجموعه مدیریت شهری شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید