• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56331
+
-

کدام خبرهای روز از نگاه رسانه‌های معتبر جهان مهم‌ترین‌ها بودند؟

بمب‌های بین‌المللی

مرور تیترهای مهم روزهای اخیر در رسانه‌های پرمخاطب

بمب‌های بین‌المللی

سمیرا رحیمی

جهان به لطف بشر و سیاستمداران دیوانه‌اش به یک آشفتگی محض تبدیل شده و این آشفتگی سرعت تولید اخبار و اطلاعات را سرسام‌آور ساخته‌است. محققان دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیه‌گو در پژوهشی دریافتند حجم بالای اخبار رسانه‌ها و دیگر منابع اطلاعاتی در روز آنچنان بالا رفته‌ و مغز انسان را دچار چنان بمباران اطلاعاتی کرده است که اگر به جای مغز انسان یک رایانه قدرتمند قرار داشت، با این حجم از اطلاعات قطعا از کار می‌افتاد. براساس این پژوهش هر انسان در 12ساعت از یک روز  23واژه در ثانیه اطلاعات و اخبار از منابع مختلفی مانند روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند. رسانه‌های خبری نقش مهمی در تولید و انتقال سریع این اطلاعات به‌عهده دارند و روزانه حجم بالایی از اخبار معمولا ناخوشایند را به گوش مخاطبان خود در سرتاسر جهان می‌رسانند. مهم‌ترین اخباری که در روزهای گذشته تعدادی از مطرح‌ترین رسانه‌های خبری جهان، ازجمله بی‌بی‌سی، نیویورک‌تایمز، الجزیره، گاردین، رویترز، ‌واشنگتن پست، راشا تودی و ایندیپندنت به آن پرداخته‌اند از این قرار است:

11می‌2019
جنگ داخلی یمن- خروج نیروهای حوثی از یمن برای اجرای طرح پایان محاصره این کشور و آغاز کمک رسانی سازمان ملل (دویچه‌ووله)
توقیف کشتی باری کره‌شمالی- نیروی دریایی آمریکا کشتی حامل زغال‌سنگ کره‌شمالی را در راستای اجرای تحریم‌های تجاری سازمان‌ملل در سواحل شرقی چین توقیف کرد. (آسوشیتد‌پرس)
شورش در بلوچستان پاکستان- 3شورشی ارتش آزادی‌بخش بلوچستان در پاکستان به هتلی مجلل حمله کردند. (بی‌بی‌سی)
پرونده هاروی واینستاین- دانشگاه هاروارد سمت مدیریت یکی از اساتید دانشکده حقوق خود را به‌خاطر پیوستن او به تیم وکلای هاروی واینستاین باطل کرد. (نیویورک تایمز، بوستون سی‌بی‌اس)

12می‌2019
حمله به کلیسایی در مغرب- مردانی مسلح کلیسایی کاتولیک در مغرب را به آتش کشیدند و 6نفر را به قتل رساندند. (بی‌بی‌سی)
عملیات خرابکارانه در سواحل فجیره- امارات اعلام کرد چندین کشتی تجاری در ساحل فجیره هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفته‌اند، یکی از این کشتی‌ها حامل نفت خام خریداری‌شده توسط آمریکا بود. (رویترز، آسوشیتد‌پرس، سی‌ان‌ان، گاردین)
قهرمانی منچسترسیتی- منچسترسیتی در لیگ برتر فوتبال انگلستان برای دومین سال پیاپی به قهرمانی رسید.(بی‌بی‌سی، تلگراف)

13می‌2019
هشدار به کشتی‌های تجاری- سازمان دریانوردی آمریکا به کشتی‌های تجاری‌ای که از فجیره عبور می‌کنند نسبت به عملیات خرابکارانه احتمالی با بالاگرفتن تنش میان روابط این کشور با ایران هشدار داد. (آسوشیتدپرس)
نبرد تجاری چین و آمریکا- چین اعلام کرد افزایش تعرفه‌های واردات از آمریکا( از 10درصد به 25درصد) را از ابتدای‌ماه ژوئن اجرایی خواهد کرد. (سی‌ان‌بی‌سی)
بحران ریاست‌جمهوری ونزوئلا- خوآن گوایدو رهبر مجمع ملی ونزوئلا رسما از آمریکا برای دریافت نقشه عملیاتی و استراتژیک علیه دولت مادورو درخواست کمک کرد. (گاردین)
بازگشایی پرونده اسانژ- مقامات قضایی، پرونده تجاوز جنسی جولیان اسانژ در سوئد و استرداد او از بریتانیا پس از اتمام 50هفته حبسش به جرم نقض قانون وثیقه را به جریان انداختند. (بی‌بی‌سی، نیویورک‌تایمز، آسوشیتدپرس)

14می‌2019
عملیات خرابکارانه در خطوط انتقال نفت عربستان- 2 ایستگاه انتقال نفت عربستان مورد هدف پهپاد‌ها قرار گرفت. (بلومبرگ، آسوشیتدپرس)
ملاقات روسیه و آمریکا- مایک پمپئو وزیر امور‌خارجه آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ملاقات کرد و به روسیه هشدار داد در انتخابات سال2020 آمریکا مداخله نکند. (میامی هرالد، شبکه NPR)
هک واتس‌‌آپ- شرکت واتس‌آپ اعلام کرد نقص امنیتی بزرگی در اپلیکیشن این شرکت به هکرها امکان آن را داده‌است تا از راه دور نرم‌افزارهای جاسوسی روی گوشی و سیستم‌های کاربران نصب کنند و از 5/1میلیارد کاربر خود خواست اپلیکیشن‌های خود را به‌روز‌رسانی کنند. (بی‌بی‌سی، ایندیپندنت)

15می‌2019
افزایش تنش روابط ایران و آمریکا- دولت آمریکا به تمامی نیروهای غیرضروری دولت خود در دفتر کنسولگری آمریکا در اربیل و سفارت آمریکا در بغداد دستور داد تا این کشور را ترک کنند. (رویترز، آسوشیتدپرس، گاردین، یو‌اس‌ای‌تودی، واشنگتن‌پست)
ایران آمریکا را به تشدید تنش‌ها متهم کرد- ایران اتهام دست داشتن در عملیات خرابکارانه در خطوط نفتی عربستان و سواحل امارات را ردکرد و آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها در منطقه نامید. (سی‌ان‌ان) 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید