• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56281
+
-

کلاهبرداری 90میلیاردی با جعل سند خانه‌های خالی

کلاهبرداری 90میلیاردی با جعل سند خانه‌های خالی

اعضای باند کلاهبرداری بعد از شناسایی خانه‌هایی که صاحبان‌شان فوت شده یا در خارج از کشور زندگی می‌کنند با اسناد جعلی خانه‌ها را می‌فروختند. هرچند آنها توانستند از این راه 90میلیارد تومان به جیب بزنند اما سرانجام دست‌شان رو شد.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از 3روز قبل و با کشف سند جعلی یک ملک در اداره ثبت شمیرانات آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که 2نفر سند ملکی را به اداره ثبت برده بودند تا آن را به نام یکی از دوستان‌شان بزنند اما مأمور اداره متوجه ماجرا شد و با گزارش ماجرا به پلیس این دو نفر دستگیر شدند. متهمان با اقرار به جعلی بودن سند گفتند که 4نفر دیگر در این ماجرا با آنها همدست هستند و قرار بود ملکی مسکونی در الهیه را به نام یکی از دوستان‌شان بزنند. در این شرایط بود که پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت فرستاده شد و در ادامه 4متهم دیگر نیز دستگیر شدند. مأموران در جریان بازرسی مخفیگاه متهمان موفق شدند 90میلیارد و 900میلیون تومان چک که از راه فروش املاک با اسناد جعلی به‌دست آمده بود کشف کنند. وقتی متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند اعتراف کردند که 2جاعل حرفه‌ای با آنها همدستی می‌کردند. یکی از آنها گفت: در مناطق شمال تهران، املاکی را که مالک آنها خارج از کشور بوده یا فوت کرده بودند  شناسایی می‌کردیم و هر بار یک نفرمان همراه با خانواده در این خانه‌ها ساکن می‌شدیم و بعد از گذشت چند ماه، با جعل سند خانه را می‌فروختیم. یکی از شاکیان که با همین ترفند خانه‌اش به فروش رفته بود به مأموران گفت: برای مدتی طولانی خارج از کشور بودم و خانه‌ام در الهیه را بدون مستخدم و نگهبان رها کرده بودم اما وقتی برگشتم فهمیدم چند نفر در خانه‌ام زندگی می‌کنند. آنها سند خانه را نشانم دادند و گفتند آنجا را از فردی خریده‌اند.
سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در این‌باره گفت: همه مراحل این عملیات در 12ساعت انجام شد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره همچنان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید