• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56273
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      تلفن همراه، اصلی‌ترین عامل تصادفات در تهران
استفاده از تلفن همراه، اصلی‌ترین عامل حواس‌پرتی رانندگان است.
به گزارش همشهری، سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: همشهریان پایتخت باید توجه داشته باشند که استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که منجر به بروز تصادفات می‌شود و به همین جهت استفاده از همه وسایل الکترونیکی حین رانندگی به‌دلیل ایجاد حواس‌پرتی برای راننده ممنوع است. وی از آن دسته از رانندگانی که این موضوع را جدی نمی‌گیرند، خواست عادات و سبک رانندگی خود را اصلاح کنند و از ارتکاب به اعمالی که باعث حواس‌پرتی می‌‌شود خودداری کنند تا شاهد روند کاهش بروز سوانحی باشیم که بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به جلو سبب رخ دادن آنها می‌شود.

      نمایشگاه الکامپ باید به شهر آفتاب منتقل شود
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه الکامپ نمایشگاهی پرمخاطب است، تأکید کرد: «این نمایشگاه باید به شهر آفتاب منتقل شود چون سبب ترافیک بیشتر در شهر می‌شود.» حجت نظری با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین‌المللی تهران در تیر‌ماه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «الکامپ یکی از نمایشگاه‌های پرمخاطب است که اینگونه نمایشگاه‌ها باید به شهر آفتاب منتقل شوند تا از ایجاد ترافیک مضاعف در سطح شهر پرهیز شود.»  

      تعیین تکلیف گود برج میلاد تا پایان بهار
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان بنیاد تعاون ناجا و شهرداری برای تعیین تکلیف گود جنب برج میلاد خبر داد. زهرا نژادبهرام با اشاره به جلسه اخیر شورای شهر با مسئولان شهرداری و بنیاد تعاون ناجا برای پیگیری وضعیت گود کنار برج میلاد با بیان اینکه گود کنار مرکز همایش‌های برج میلاد یک ضایعه است که حدود 5 سالی می‌شود که شهر را آزار می‌دهد، به ایسنا گفت: «عدم‌تعیین تکلیف این گود فضای شهر را دچار چالش کرده و خطرهای بالقوه‌ای ایجاد کرده است.» او با بیان اینکه از آغاز فعالیت شورای شهر پنجم پیگیری وضعیت گود رها شده در دستور کار قرار داشت، گفت: درخصوص تعیین تکلیف این گود نشست‌ها و بازدیدهای زیادی انجام گرفت.

      توافق برای نوسازی تاکسی‌ها
پیش فاکتور ۱۰۰ دستگاه تاکسی نو با ظرفیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر براساس طرح ماده ۱۲ رفع موانع تولید صادر شده است. در این زمینه توافقات اولیه با شرکت خودروساز داخلی به‌منظور تخصیص ۱۰هزار دستگاه خودرو به اتحادیه تاکسیرانی در سال‌جاری انجام شده است. به گزارش همشهری، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به اجرای پایلوت طرح جدید نوسازی تاکسی‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: براساس این طرح مقرر شد شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع رقابت‌پذیر  اعتباری به تاکسیرانی اختصاص دهد و شرکت خودروساز نیز قرار است ۱۰۰ دستگاه خودرو با ظرفیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر تولید کند که پیش فاکتورهای این ۱۰۰ دستگاه خودرو صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید