• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56235
+
-

اخبار

اخطار به مالکان مراکز تجاری ناایمن 

مالکان ساختمان‌ها و اماکن ناایمن در منطقه 3، اخطاریه با ضرب‌العجل 2 ماهه از شهرداری دریافت کردند. «مصطفی سلیمی» شهردار منطقه 3 دراین‌باره گفت: «کارشناسان شهرداری منطقه و سازمان آتش‌نشانی از ساختمان‌های ناایمن منطقه بازدید کردند و پس از شناسایی این ساختمان‌ها به مالکان آنها اخطاریه با ضرب‌العجل 2ماهه داده شد.» سلیمی افزود: «شهرداری به مالکان این واحدها ابتدا ضرب‌العجل قانونی در بازه زمانی مشخصی می‌دهد تا مالکان این مراکز تجاری ساختمان‌های خود را ایمن کنند. در مرحله بعد اگر مالکان اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده باشند، اقدامات تنبیهی برای مالکان این ساختمان‌ها انجام خواهد شد.»

نمایش پوشاک سوزن دوزی در سعدآباد

پوشاک سوزن دوزی شده از 28 اردیبهشت به مدت یک هفته در موزه پوشاک سلطنتی سعد‌آباد برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است. سوزن دوزی انواع مختلفی دارد و مهم‌ترین آنها ترنج، سرو، بته‌جقه، درخت زندگی و بوته است. برای بازدید از این نمایشگاه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 27940431 تماس بگیرید. 

کارگاه آموزشی همخوانی

سرای محله سعادت‌آباد دوره‌های گروهی نت‌خوانی برگزار می‌کند. این دوره که آموزش نت‌خوانی، صداسازی، همخوانی و گروه‌خوانی است، به‌زودی در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها می‌توانند به خیابان سعادت‌آباد، بالاتر از میدان حسن طهرانی مقدم(کاج)، انتهای خیابان شهید عبقری(دوم)، بوستان شقایق، سرای محله سعادت‌آباد مراجعه کنند یا با شماره 22116761 تماس بگیرند. 

آموزش تفکیک پسماند در مراکز خدماتی منطقه 3

طرح آموزش تفکیک پسماند از مبدأ در مراکز خدماتی منطقه 3، با هدف تغییر روش برخورد مردم با پسماند و حفظ محیط‌زیست، اجرا می‌شود. این طرح با شعار «از خودمان آغاز می‌کنیم» در سراهای محله، کتابخانه‌ها، ایستگاه‌های مترو، فرهنگسراها، درمانگاه‌ها، میدان‌های میوه و تره‌بار، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و بوستان‌های منطقه در حال انجام است. 

عدد خبر 

54 کارگاه آموزشی مفاهیم زیست‌محیطی برای هزار و 600 دانش‌آموز در مدارس منطقه یک برپا شد. این کارگاه‌ها با موضوعات بازیافت، کاهش تولید زباله، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ در مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم توسط کارشناسان آموزشی منطقه یک برگزار شد.

50 برنامه‌های قرآنی در مساجد و محافل محلی قرآنی، برگزاری جشن روزه‌اولی‌ها، فعالیت اماکن گردشگری منطقه مانند پارک ژوراسیک و حشرات غول‌پیکر، پارک پرواز، پل معلق آسمان و دیگر اماکن عمومی و تفریحی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه 2 است.

12000نفر در اردیبهشت امسال برای بازدید به باغ‌موزه دفاع‌مقدس مراجعه کردند. این موزه 6 ورودی دارد که اکنون 4 ورودی آن شامل مسجد خرمشهر(بزرگراه حقانی)، ورودی پل شهادت، ورودی شمالی و ورودی جنوبی برای مراجعه عموم باز است.

خبر کوتاه

منطقه یک 
یستگاه عقرب برای حفظ و نگهداری از انواع عقرب‌ها در موزه دارآباد راه‌اندازی شده است. این زیستگاه با 14 نوع مختلف عقرب زنده از ایران و سایر نقاط راه‌اندازی شده است.

منطقه 3 خانه‌های سلامت منطقه برای حمایت از بیماران دیابتی سلسه کارگاه‌های تغذیه درمانی برگزار می‌کند. شهروندان برای شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند به خانه‌های سلامت در سراهای محله خود مراجعه کنند.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید