• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 28 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56228
+
-

ویلموتس امضا نکرد و رفت!

مارک ویلموتس پس از 48ساعت حضور در ایران و بازدید از امکانات مجموعه پک، فدراسیون فوتبال و ورزشگاه آزادی، صبح جمعه ایران را ترک کرد و به کشورش بازگشت. گفته می‌شود مذاکرات ویلموتس و فدراسیون فوتبال در زمان حضور این مربی در ایران مثبت بوده و طرفین به توافقات خوبی دست یافته‌اند اما هنوز قراردادی به‌صورت رسمی منعقد نشده است. توافقات اینگونه بوده که ویلموتس پیش از بازی دوستانه تیم ملی مقابل سوریه که 16خرداد برگزار می‌شود، به ایران بازگردد و پس از عقد قرارداد به‌صورت رسمی تمرینات تیم ملی ایران را زیرنظر بگیرد. ویلموتس پنجشنبه‌شب حتی بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر را هم در کنار مهدی تاج تماشا کرد تا با فضای فوتبال ایران بیشتر آشنا شود.
ویلموتس همچنین در این مدت زمانی را برای بازدید از شهر تهران و آشنایی با مردم و جامعه ایران اختصاص داد؛ بازدید‌هایی که هرچند در مدت کوتاهی انجام شده بود، اما باعث شناخت سرمربی تیم ملی از وضعیت اجتماعی کشور شد.
این مربی بلژیکی در 2روز گذشته به تهران‌گردی پرداخت و به برج میلاد و پل طبیعت رفت. ویلموتس در این مدت کوتاه از اینکه در تهران برخلاف تبلیغات برخی کشورهای غربی، روال عادی خودش را توأم با آرامش طی می‌کند، شگفت‌‌زده شده بود. همچنین مردم تهران استقبال خوبی از این مربی داشتند و برخورد گرم و صمیمی و توجه بسیار بالای آنها به فوتبال و تیم ملی مورد توجه سکاندار جدید تیم ملی قرار گرفته بود. ویلموتس البته با خوشرویی پاسخ مردم ایران را می‌داد و با آنها عکس می‌انداخت.
این در حالی است که سایت «RTL» بلژیک با انعکاس خبر ترک ایران از سوی ویلموتس، این سؤال را مطرح کرده ‌که چه اتفاقی در مذاکرات او با فدراسیون فوتبال ایران رخ داده است. این سایت اشاره‌ای به اقدامات ویلموتس در ایران و بازدید از زیرساخت‌های فوتبالی داشته و از تحریم‌های ایران به‌عنوان دلیل احتمالی تأخیر در امضای قرارداد یاد کرده است.
سایت «sportmagazine» بلژیک هم در این‌باره نوشت: «در شرایطی که به‌نظر می‌رسید ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران می‌شود، اما گویا مشکلاتی وجود دارد چرا‌که این مربی ۵۰ساله ایران را بدون امضای قرارداد ترک کرده است... تحریم‌ها علیه ایران ممکن است یکی از دلایل دشوار‌شدن مذاکرات باشد. به‌عنوان مثال، ممنوعیت انتقال بانکی بین‌المللی بزرگ‌ترین مانع مذاکرات است.»
یک عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه چرا ویلموتس بدون توافق با فدراسیون فوتبال راهی کشورش شد، به روزنامه همشهری می‌گوید: «مذاکرات با ویلموتس همچنان ادامه دارد و من فکر می‌کنم ان‌شاءالله او مربی تیم ملی خواهد شد. برخی از اهالی رسانه هم که در فضای مجازی از احتمال حضور برانکو خبر می‌دهند، فقط گمانه‌زنی خودشان است.»
عبدالکاظم طالقانی درباره اینکه گفته بود مربی تیم ملی بزرگ‌تر از کی‌روش خواهد بود اما با انتخاب احتمالی ویلموتس انتقادات زیادی از او شد، گفت: «کسانی که انتقاد کردند، نظر خودشان را گفته‌اند اما اگر من حرفی زدم براساس نظری بود که اعضای کمیته فنی به من گفتند. البته آنها نگفتند ویلموتس از کی‌روش بزرگ‌تر است اما کمیته فنی نظرش روی ویلموتس مثبت بود و می‌گفتند چیزی از کی‌روش کم و کسر ندارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید